Na nevhodné reklamné letáky záložne Breva nás upozornil čitateľ Marek: "Pracoval som pred domom a práve dve deti, okolo 13, 15 rokov, roznášali letáky ako každý víkend. Zaskočila ma reklama na Záložňu Breva, ktorá dáva na titulnú stranu vždy ženy, ktoré majú odhalené prsia a vyzerajú vulgárne."
Letáky sa pritom často dostávajú do rúk detí, a to nielen nezletilým brigádnikom, ako upozornil Marek. Obnažené prsia následne vykúkajú na nevinné deti aj zo schránok. Polonahá žena, pritom podľa odborníka na reklamu, profesora Pavla Horňáka, nemá na letákoch záložne absolútne žiaden zmysel.
"Spoločnosť chce pritiahnuť pozornosť za každú cenu. Myslím, že je to dosť trápne. Bez kontextu s propagovaným tovarom je nahota nefunkčná a zbytočná," vyjadril sa k reklame profesor Horňák. Nejde pritom o žiadnu prudérnosť. Ako priznal, sám sa na nahú ženu rád pozrie, no radšej bez záložne.
No ani pre samotné ženy nemusí byť takáto reklama práve lichotivá. "Ženské telo je úžasný idol antickej krásy a ľudia ho radi uvítajú. Ale malo by to byť inteligentné, estetické, kontextuálne... To sa však v záložni zjavne nedeje," doplnil profesor Horňák.
O vyjadrenie sme požiadali aj Záložňu Breva. Odpovede sme sa však nedočkali.