Lenka si kúpila lístok, automat jej však vydal niečo navyše: Takto Dopravnému podniku ešte nik nenaložil!
13. 8. 2016, 15:00 (aktualizované: 30. 4. 2021, 15:47)

Zdroj: facebook/Lenka Svetlikova
Vytočená do nepríčetnosti! Na Facebooku sa vo veľkom šíri rozsiahla sťažnosť istej Lenky, ktorú adresovala bratislavskému Dopravnému podniku. Tomu naložila za zdrap papiera, ktorý na ňu vypľul automat na lístky.
Ako stovky iných nadšených cestujúcich, aj Lenka si chcela vyskúšať novú električkovú trasu Šafárikovo námestie - Petržalka. Lístok pre seba a partnera vyriešila sms-kou, zatiaľ čo lístok pre svojho psíka musela kupovať cez automat. Keďže drobné nemala, sumu 35 centov sa rozhodla zaplatiť 5-eurovou bankovkou. To ešte nevedela, že práve toto ju pripraví o hodný kus nervov.
"Platím 5-eurovou bankovkou. Mám lístok! Šupa! A bloček! Ale kde je výdavok? Nikde nič... A potom čítam "bloček"," píše nahnevaná Lenka o zdrape papiera, ktorý jej oznámil, že pre nedostatok hotovosti si má podať žiadosť o vrátenie výdavku a po 24 hodinách si ho prísť osobne vyzdvihnúť.
"Vzali ste si mojich 4,65 eur a aby ste mi moje peniaze vrátili, mám ja prísť na vašu centrálu? Nezvyknem nadávať, ale tu sa inak nedá...," nenachádzala slov rozčarovaná cestujúca.
Dopravný podnik v tejto súvislosti oslovil spoločnosť Transdata, ktorá pre nich zabezpečuje servis automatov. "8 ks multifunkčných predajných automatov (MPA) viac ako polrok od fyzickej inštalácie neboli v prevádzke a boli vystavené všetkým poveternostným podmienkam bez priebežnej údržby a testovania. V súčasnosti prebieha intenzívny proces konfigurácie a ladenia systému, počas ktorého automaty začleňujeme v režime plnej prevádzky do platobného systému DPB, a. s. Konkrétny problém cestujúcej v MHD priamo súvisí s uvedeným procesom, počas ktorého sme detekovali skutočnosť, že MPA neposlal automaticky generované hlásenie o tom, že došlo vyčerpaniu zásoby mincí alebo sa minul papier na tlač cestovných lístkov," píše sa v reakcii spoločnosti s tým, že problém už odstránili a skúsenosť cestujúcej ich mrzí.
Ako má teda človek postupovať, keď mu automat namiesto výdavku vyhodí iba potvrdenie, objasnila pre Čas.sk hovorkyňa DPB Adriana Volfová. "Cestujúci môže o nevratný výdavok požiadať nielen osobne, ale aj mailom. Pošle kópiu bloku, svoje kontaktné údaje, prípadne aj číslo účtu. Po preverení situácie mu obratom Dopravný podnik Bratislava pošle peniaze buď na účet, alebo poštovou poukážkou najneskôr však v lehote 30 dní. (Takýto postup volia aj zahraniční turisti). Potvrdenie nemožno považovať za cestovný lístok. V prípade, že by dostal cestujúci pokutu, odporúčame, aby sa obrátil na Dopravný podnik Bratislava, ktorý každú reklamáciu posudzuje individuálne, po preverení mu bude pokuta odpustená."
Anketa
Vytočila by vás takáto situácia?
- Áno90%
- Nie9%
Hlasovanie bolo ukončené
Autor: voj