Inokedy je to humorný fejtón či esej o tom, ako sú ľudia závislí na tom, koľko osôb klikne na "Páči sa mi" pri ich príspevkoch. Komická ale nie je ani v najmenšom realita jednej firmy na východe Číny pre jej zamestnancov. Podriadení - menovite dvesto osôb - šéfa cestovnej kancelárie z Ťi-nanu musia komentovať jeho príspevky na sociálnej sieti, inak im strhne z platu 50 jüanov.
Vedenie firmy ale obhajuje postup s tým, že manažérov profil na sociálnej sieti Wej-po - čínskej obdobe Facebooku - je profesionálny a že na ňom zverejňuje firemné aktuality a motivačné články. "Tí, ktorí nereagujú na tieto príspevky, sú náležite potrestaní," vyjadril sa manažér Čang. Pokutu dostala väčšina zamestnancov, nikto ich totiž dopredu nevaroval a reakcií sa zdržal aspoň niekedy takmer každý z nich.
"Je dobre, že ľudia teraz chápu firemnú kultúru. Samozrejme nie vždy sú ľudia šťastní, že dostanú pokutu, ale náš biznis stojí na zamestnancoch, ktorí firmu podporujú a prispievajú k rýchlemu rastu," uviedol Čang. "Poviem o tom všetkým svojim priateľom a príbuzným, aby s touto cestovnou kanceláriou nikdy nikam nešli, je to príšerné," reagujú obyčajní Číňania na sociálnej sieti Wej-po.