Tie teraz chcú od súdu, aby predbežným opatrením zakázal RegioJetu na tejto trase jazdiť a nedovolil si vôbec žiadať správcu trate o to, aby jazdiť mohol. Súčasne žalujú český Drážny úrad za to, že sa situáciou na tejto trase odmietol zaoberať. Informoval o tom server iDNES.cz.
RegioJet podal na Správe železničnej dopravnej cesty (SŽDC) žiadosť o kapacitu pre dva páry vlakov denne na trati medzi Prahou a Břeclavou v rovnaký čas, ako na tejto trase zatiaľ jazdia České dráhy. Kto v daný čas jazdiť bude, to zatiaľ nie je jasné.
Ministerstvo dopravy už ale rozhodlo, že dva páry vlakov, ktoré si zatiaľ objednáva a dopláca ich stratu, nebude na tejto trase dotovať. ČD by tak museli jazdiť na komerčné riziko. SŽDC doteraz ešte nerozhodla.
České dráhy podali žalobu na pôde Mestského súdu v Prahe po tom, ako Drážny úrad v júni odmietol uskutočniť takzvaný test hospodárskej vyváženosti. Ten sa má uskutočniť v prípade, že o kapacitu na trati žiada v rovnaký čas viac dopravcov. Súčasťou žaloby ČD je aj návrh na predbežné opatrenie, aby súd zakázal SŽDC prideliť RegioJetu kapacitu na železnici a súčasne RegioJetu žiadať o voľné miesto na trati.
ČD argumentujú tým, že na trati stále jazdia vlaky v záväzku verejnej služby. Ak by štát dovolil na trase komerčné vlaky, tak sa zvýši strata z prevádzky týchto vlakov.
Ako v tejto súvislosti uviedol majiteľ RegioJetu Radim Jančura, "ČD sa snažia blokovať vstup súkromného dopravcu na infraštruktúru". Jančuru prekvapuje najmä to, že ČD najskôr žiadali o dotácie, ale neskôr boli ochotné jazdiť na komerčné riziko. "Hneď ako zistili, že ministerstvo prestane tieto vlaky objednávať, zažiadali si u SŽDC o presne rovnaké trasy komerčných spojov ako RegioJet. Okrem toho, že tak urobili s cieľom nepustiť konkurenciu a lepšie služby na trasu z Brna do Prahy (a aj z Bratislavy a pod.), odhalili, že doteraz poberali neoprávnené dotácie na prevádzkovanie týchto spojov. Takéto konanie hraničí s dotačným podvodom. Štát by mal okamžite prestať dotovať expresné spoje na trase Brno – Praha," dodal Jančura.