Práve v takýchto situáciách ľudia využívajú ponuku last minute pobytov. Musíte sa narýchlo zbaliť, no zájazd vás môže vyjsť až o polovicu lacnejšie. Tento rok hlásia cestovky úbytok turistov, ktorí cestujú na poslednú chvíľu.
Najväčší predaj last minute zájazdov bol podľa predajcov v júni. „Prekvapujúco sa tento rok predávajú na september v predstihu a celkom dobrý počet sme už predali,“ povedala Hana Ivanová z cestovnej kancelárie FiroTour. Ako dodala, v minulých sezónach to nebolo pravidlo a tento prvý školský mesiac sa predával až na last minute ponuky. O poklese predaja pobytov kúpených na poslednú chvíľu hovorí aj Oliver Kluch z Koala Tours. Podľa neho ľudí láka na týchto zájazdoch najmä cena. „Nevýhodou však je, že sa predáva len to, čo zostalo. Ak teda máte záujem o vysnívanú dovolenku, nemusí sa vám táto predstava pri zostatkovej ponuke naplniť,“ dodal Kluch.
Ľudia, najmä tí mladí, však majú stále v obľube dovolenky na poslednú chvíľu. Hoci netvoria gro predaja, svojich vyznávačov si nájdu. „Ročne u nás využije last minute ponuku asi 15 až 20 % klientov,“ potvrdil Tomáš Lazarov z Hydrotouru. Podľa Stanislava Macka zo Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a agentúr má prebiehajúca letná sezóna svoje osobitosti. „Výrazne poklesol záujem o dovolenky v Turecku, ktoré boli minulú sezónu lídrom. To malo za následok zvýšený záujem Slovákov o destinácie, ako sú Grécko, Bulharsko, Taliansko či Španielsko,“ vysvetlil Macko.
Pobyt sa môže predražiť
Oliver Kluch, Koala Tours
- Niekedy last minute zájazd vás môže vyjsť dokonca viac. Napríklad cestujete aj s dvoma alebo troma deťmi, počas bežnej sezóny sú často prístelky alebo postele pre ne v cene. V čase last minute zájazdov je už ponuka obmedzená a môže sa stať, že si budete nútení zakúpiť dve dvojposteľové izby. Pobyt sa vám tak môže oproti bežnej sezóne predražiť.
Obľúbené rezorty sú vypredané v januári
Hana Ivanová, Firotour
- V lastminutových ponukách sa dopredávajú kapacity, ktoré väčšinou nie sú také atraktívne. Obľúbené a známe rezorty sa skutočne vypredávajú ako prvé už v januári. Ak má klient presnú predstavu o svojej dovolenke a vyšpecifikované kritériá, väčšinou si kupuje dovolenku v predstihu a nečaká na poslednú chvíľu. Aj firstmomentové zľavy sú nastavené veľmi zaujímavo.