Chce, aby autobusová linka č. 95 opäť premávala na Šafárikovo námestie. Jej trasa bola totiž po otvorení Starého mosta a novej električkovej trate do Petržalky skrátená v druhej polovici júla po Muchovo námestie. Ak chcú cestujúci pokračovať v ceste do centra mesta, musia prestúpiť na električku.
"Pre tých, ktorí pôjdu električkou ďalej, napr. do Rače, je to možno logický krok. Ale pre tých, ktorí cestujú naozaj iba na Šafárikovo námestie, je to obrovská obštrukcia. Ak by bola električka otvorená až od Janíkovho dvora, v tom prípade by to malo svoj zmysel a efekt," uviedol pre TASR Kríž. Poslanec bude preto trvať na tom, aby sa linka č. 95 vrátila opäť na Šafárikovo námestie tak, ako tomu bolo v minulosti. Od 5. septembra chce preto začať so zbieraním podpisov pod petíciu, predovšetkým na zastávkach mestskej hromadnej dopravy (MHD). Adresovať ju plánuje ako hlavnému mestu, tak Dopravnému podniku Bratislava (DPB). "Sám budem žiadať do rozpočtu navýšenie zdrojov na to, aby 95 mohla v roku 2017 premávať až na Šafárikovo námestie," podotkol Kríž.
Petíciou poslanec reaguje okrem iného aj na odpoveď dopravného podniku v súvislosti s podnetmi obyvateľov mestskej časti Petržalka na zmeny v grafikone MHD. S ich zbieraním začal v júni po tom, ako sa na neho obrátili niektorí Petržalčania. Zozbierané podnety sa týkali viacerých liniek a návrhov, najmarkantnejším bolo práve prinavrátenie pôvodnej trasy linky č. 95. "Dopravný podnik väčšinu z nich neakceptoval, argumentoval rozpočtom a číslami," povedal Kríž.
"DPB zabezpečil skrátenie linky tak, že všetky miesta sú obslúžené. Cestujúci tak po prestupoch využívajú kapacitnú električkovú dopravu v smere ďalej do aj z mesta," uviedla pre TASR v júli hovorkyňa dopravného podniku Adriana Volfová. Opätovne zdôraznila, že autobusová linka nezanikla, iba sa skrátila po prestupný uzol s električkovou dopravou, teda po zastávku Farského. Všeobecne na margo došlých podnetov adresovaných DPB ale uviedla, že dopravný podnik zabezpečuje dopravu len v rozsahu, ako si objednáva magistrát hlavného mesta. V tejto súvislosti Kríž ale podotkol, že aj samotný podnik sa môže obrátiť na mestskú samosprávu. "V konečnom dôsledku, grafikon by nemal robiť samotný dopravný podnik, ale Bratislavská integrovaná doprava (BID). A toto je už roky opomínané a ignorované zo strany dopravného podniku," doplnil.
V súvislosti so zmenou organizácie autobusovej dopravy sa dopravný podnik zároveň niekoľkokrát vyjadril, že víta každý podnet. "Relevantné zmenové podnety, ako z dôvodu cestujúcej verejnosti, tak aj dopravných informácií zozbieraných našou spoločnosťou, tvoria podklad, ktorý DPB postupuje na objednávateľa v rámci negociácie objednávaného dopravného výkonu ďalšieho obdobia," uviedol pred časom DPB. Zároveň ale upozorňuje, že niekedy môžu byť podnety od jednotlivcov protichodné, sledujú subjektívne potreby cestujúceho a nie vždy rešpektujú systémové pravidlá a hranice logistiky MHD.
Jedna z predchádzajúcich trás linky č. 95 zjavne chýba aj niektorým obyvateľom Karlovej Vsi. V súvislosti s vytvorením dvoch dočasných električkových zastávok, a to na Námestí SNP pred Starou tržnicou a oproti súčasnej zastávke električky na Kamennom námestí, sa na sociálnej sieti objavili aj otázky, či mesto neuvažovalo aj s priamym električkovým prepojením Karlovej Vsi s najväčšou bratislavskou mestskou časťou. Z nej v súčasnosti premáva električka do Rače a na Hlavnú stanicu. "Prečo sa neuvažovalo o tom, aby električka išla do Petržalky priamo aj z Karlovej Vsi, aby sa jej obyvateľom aspoň troška zjednodušila doprava, keďže sa tam teraz dostaneme len viacnásobným prestupovaním? Aj 95 bola spod Mosta SNP zrušená," pýta sa občianka.
Električka do Petržalky začala pravidelne premávať v piatok 8. júla. V súvislosti s jej spustením bola zrušená autobusová linka č. 82, ktorá zabezpečovala dopravnú obsluhu k Divadlu Aréna. Táto obsluha je po novom zabezpečená električkovou dopravou, konkrétne cez zastávku Sad J. Kráľa.