Výška tringeltov býva veľmi rôznorodá. Nový Čas v prevádzkach na pešej zóne Bratislavy zisťoval, aké „dýško“ sú našim čašníkom ochotní nechať zahraniční turisti a nakoľko sa dokážu plesnúť po vrecku domáci hostia. A aké prepitné je ideálne podľa samotnej obsluhy?
Ideál je 10 až 20 %
Podľa riaditeľa Zväzu cestovného ruchu SR Marka Haburľáka by sa miera spokojnosti zákazníka mala prejaviť práve v tringelte. „Výška prepitného 10 až 20 % vyjadruje spokojnosť,“ hovorí Haburľák. Ceny služieb sa ale zvýšili, a tak to závisí od miery spokojnosti i finančných možností hosťa. V prípade menu reštaurácií je tringelt minimálny v reštauráciách vyššieho štandardu je to tých spomínaných 10 - 20 percent z útraty. Ako uviedol, Slovensko je čo sa týka tringeltov porovnateľné s inými európskymi krajinami. Najštedrejší sú v prepitnom podľa Haburľáka Američania.
Prepitné v európe
Cyprus: 5 %
Francúzsko: 10 - 15 %
Taliansko: 10 - 15 %
Grécko: 10 %
Maroko: 10 - 15 %
Rakúsko: 10 - 15 %
Portugalsko: 5 - 15 %
Španielsko: 5 - 15%
Turecko: 5 - 15%
Chorvátsko: 10 %
Veľká Británia: 10 %
Re:fresh club
Čašníčka Paulína (20)
- Závisí to od hostí, v priemere však Nemci, alebo Holanďania dávajú viac, domáci sú trošku striedmejší.
Ideálny tringelt pre čašníka: 10% z účtu
Turista: 5€
Domáci: 2€
Enjoy café
Čašník a barman Martin (22)
- Je to všestranné. Domáci vedia oceniť prácu čašníka, Slovák však nechá menej, ako zahraničný turista.
Ideálny tringelt pre čašníka: 100 % z účtu
Turista: 12 %
Domáci: 3 %
Reštaurácia Grill&Fish Lido
Čašník Simon (22)
- Španieli a Taliani sú zvyknutí, že servis majú zapísaný už na účte, nechávajú tak len pár centov, Američania či Číňania približne 10 % z účtu.
Ideálny tringelt podľa čašníka: 10% z účtu
Turista: 7€
Domáci: 5€