Športovci sa postupne vrátili do vlasti, eufória z prekonaných rekordov a víťazstiev zoslabla a nastal čas na hodnotenie. Najviac pozornosti vyvolávajú plavec Lochte a nízka sledovanosť hier. Brazílska polícia obvinila amerického plavca Ryana Lochteho z nahlásenia vymysleného zločinu. Hrozí mu za to jeden až šesť mesiacov za mrežami alebo mastná pokuta. Lochte by mal teraz odcestovať späť do Ria a postaviť sa pred súd, môže však poslať svojho právnika. Škandál tak pokračuje a trpká príchuť na inak úspešnej účasti Spojených štátov na olympiáde je čoraz trpkejšia. Dvanásťnásobný olympijský medailista klamal o prepadnutí na čerpacej stanici, aby zakryl vandalizmus, ktorého sa tam s plaveckými kolegami dopustil. Lochte sa neskôr priznal, že bol opitý, a ospravedlnil sa. Mnohí športoví fanúšikovia sú však naňho stále nahnevaní a obviňujú ho z pokazenia olympijského zážitku. Lochtemu sa už chrbtom postavili aj jeho doterajší veľkí sponzori ako Speedo a Ralph Lauren. Iní mu však chcú dať druhú šancu a popularitu si má napraviť aj účinkovaním v pripravovanej novej sérii tanečnej šou Dancing With The Stars. Svoj názor na Lochteho zatiaľ nevyjadrila ani americká olympijská komisia, ani plavecká federácia.
Druhou najviac prediskutovávanou témou je nízka sledovanosť olympiády. Televízia NBC, ktorá má vysielacie práva, uviedla, že v hlavnom vysielacom čase sledovalo hry v Riu 25,4 milióna divákov. Pred štyrmi rokmi to bolo 31,1 milióna divákov. Pokles vyvoláva vrásky na čele finančníkov z NBC, keďže práva na vysielanie olympijských hier majú až do roku 2032 a zaplatili za ne 7,7 miliardy dolárov. Podľa CNN musela NBC dokonca ponúknuť istý reklamný čas zadarmo. Reklamy sa totiž nedostali k toľkým divákom, koľkých televízia očakávala a za koľkých firmy zaplatili. Vedenie NBC však na verejnosti hovorí o celkovej veľkej spokojnosti a dokonca označilo hry v Riu za najúspešnejšiu mediálnu udalosť v histórii. NBC odvysielala 6755 hodín priamych prenosov, záznamov, správ a diskusií. Počas 17 dní si športové zápolenie na obrazovkách NBC pozrelo celkovo 198 miliónov ľudí.
Tieto čísla sú podľa NBC dosť vysoké na to, aby NBC prezentovali vo výbornom svetle a pritiahli divákov k iným programom televízie. Zároveň NBC v čase olympiády sledovalo oveľa viac ľudí než iné televízne stanice. "Naše plánovanie a prezentácia hier v Riu... sú najpôsobivejším výkonom, aký som kedy videl vo svete médií. Toto je najambicióznejšia úloha v mediálnom biznise a náš tím... všetci si zaslúžia zlatú medailu," povedal predseda NBC Sports Group Mark Lazarus.