S týmto problémom už takmer rok zápasí najväčšia nemecká automobilka Volkswagen. Informovala o tom agentúra Reuters, ktorá sa odvolala na štvrtkový článok v nemeckom týždenníku WirtschaftsWoche.
Podľa týždenníka nemecké ministerstvo dopravy poslalo Európskej komisii koncom augusta list, v ktorom obvinilo FCA, že v dieselových autách používa softvér, ktorý po určitom čase vypína systém na znižovanie emisií.
Do sporov s firmou Fiat Chrysler sa ministerstvo dopravy dostalo už v máji, keď minister Alexander Dobrindt kritizoval automobilku, že jej zástupcovia sa odmietli zúčastniť na schôdzke, na ktorej sa malo diskutovať o nezrovnalostiach v oblasti emisií jej naftových vozidiel. Taliansky minister dopravy Graziano Delrio následne v júni uviedol, že naftové motory talianskej automobilky boli v Taliansku testované a emisné normy spĺňajú.
Nemecký Úrad pre cestnú dopravu KBA začal dôslednejšie testovanie vozidiel viacerých automobiliek po tom, ako v septembri minulého roka vypukol emisný škandál nemeckej firmy Volkswagen. Ako prvá na to poukázala americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA). Volkswagen neskôr priznal, že po svete jazdí okolo 11 miliónov áut so softvérom, ktorý umožňuje maskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka.