Top 10 najlepších základných škôl
1. ZŠ Krosnianska 4, Košice-Dargovských hrdinov; Hodnotenie 9,7
2. ZŠ T. J. Moussona 4, Michalovce; Hodnotenie 9,3
3. Spojená škola sv. Františka, Karloveská 32, Bratislava; Hodnotenie 9,1
4. ZŠ Slov. partizánov 53, Považská Bystrica; Hodnotenie 8,8
5. ZŠ SSV Skuteckého 8, Banská Bystrica; Hodnotenie 8,7
6. ZŠ sv. Cyrila a Metoda, Bernolákova 18, Košice-Západ; Hodnotenie 8,6
7. ZŠ Kúpeľná 2, Prešov; Hodnotenie 8,5
8. ZŠ Nám. L. Novomeského 2, Košice-Staré Mesto; Hodnotenie 8,4
9. ZŠ Okružná 17, Michalovce; Hodnotenie 8,4
10. ZŠ Jána A. Komenského 1, Michalovce; Hodnotenie 8,4
865. ZŠ s MŠ Lomnička 29, Lomnička; Hodnotenie 0,0
Top 10 najlepších stredných škôl
1. Obchodná akadémia Kukučínova 2, Trnava; Hodnotenie 9,0
2. SPŠ elektrotechnická Plzenská 1, Prešov; Hodnotenie 8,8
3. OA Milana Hodžu, Martina Rázusa 1, Trenčín; Hodnotenie 8,7
4. Spojená škola SPŠP.HA.ŠG Slančíkovej 2, Nitra; Hodnotenie 8,5
5. Spojená škola-HA Slanická Osada, Námestovo; Hodnotenie 8,4
6. Obchodná akadémia Jesenského 6, Považská Bystrica; Hodnotenie 7,9
7. Stredná zdravot. škola J. Braneckého 4, Trenčín; Hodnotenie 7,8
8. Stredná priem. škola Fraňa Kráľa 20, Nitra; Hodnotenie 7,7
9. Obchodná akadémia Lúčna 4, Lučenec; Hodnotenie 7,7
10. Súkr. stred. umel. škola Kyslá 214, Hodruša-Hámre; Hodnotenie 7,7
370. SOŠ automobilová Moldavská cesta 2, Košice-Juh 0,9
Top 10 slovenských gymnázií
1. Poštová 9, Košice-Staré Mesto9,1
2. Jura Hronca, Novohradská 3, Bratislava-Ružinov; Hodnotenie 9,0
3. Škola pre mimoriadne nadané deti, Teplická 7, Bratislava; Hodnotenie 8,7
4. A. Vrábla Mierová 5, Levice; Hodnotenie 8,2
5. 1. súkromné gymnázium Bajkalská 20, Bratislava-Ružinov; Hodnotenie 8,1
6. Evanjelické gymnázium Škultétyho 10, Košice; Hodnotenie 8,0
7. P. J. Šafárika Ul. akademika Hronca 1, Rožňava; Hodnotenie 7,9
8. Bilingválne gymnázium Komenského 215, Sučany; Hodnotenie 7,9
9. Spojená škola - Gym. Dominika Tatarku 7, Poprad; Hodnotenie 7,8
10. Varšavská cesta 1, Žilina; Hodnotenie 7,8
186. Arcibiskupské gymnázium Kalinčiakova 24, Trnava; Hodnotenie 1,0
ZŠ Košice
Riaditeľka ZŠ Krosnianska 4 Danka Daneshjoová
„Hodnotia sa vzdelávacie výsledky, takže sa veľmi tešíme. Je to pre nás aj zaväzujúce, lebo očakávania rodičov sú veľké. Máme šikovné deti a špeciálne triedy pre intelektovo nadané deti, ale podľa mojej analýzy majú aj bežné triedy 10-percentný nadpriemer.“
Gymnázium Košice
Riaditeľ Gymnázia Poštová v Košiciach Otto Révész
„Teší ma výsledok a že sa nám to podarilo obhájiť, je to vďaka našej poctivej práci. Obhájiť prvenstvo je veľmi ťažké, lebo konkurencia je veľká a je mnoho kvalitných škôl. Takže som veľmi rád.“
SOŠ Trnava
Riaditeľka Obchodnej akadémie Kukučínova 2 Marta Bačíková (56)
„Víťazmi sme už po štvrtý raz, čo nás teší, ale zaväzuje nás to byť stále najlepšími. Som tu už 16 rokov a snažím sa o to, aby boli dobrí nielen žiaci, ale aj učitelia. Ide to ruka v ruke. Myslím si, že je to preto, že máme polovicu žiakov, ktorí chodia do bilingválnych tried, a tí žiaci sú vo výsledkoch skvelí, oni potom zase tlačia tých, čo chodia do obyčajných tried. Tak sa navzájom všetci povzbudzujú.
Ako sa bránia školy, ktoré prepadli v hodnotení
Riaditeľ SOŠ automobilovej v Košiciach Jozef Eperješi:
„Pokiaľ sa vyjadruje INEKO, k tomu nemám žiadny komentár, lebo aj minulý rok nás umiestnili na posledné miesto, a pritom pred nami bola ešte škola, ktorá bola už 3 roky zrušená. Veľa nechýbalo a dám ich na súd,“ uviedol riaditeľ školy.
Arcibiskupské gymnázium v Trnave:
- Riaditeľ sa k rebríčku odmietol vyjadriť s tým, že pre neho tento údaj nie je smerodajný.
Základná škola s MŠ Lomnička:
Riaditeľku v stredu nebolo možné zastihnúť.
Prečo nie je rebríček objektívny?
K zhodnoteniu výsledkov sme oslovili odborníčku a pedagóga, ktorý pracuje s integrovanými deťmi. Podľa ich slov hodnotenia v rebríčku INEKO nie sú vyčerpávajúce.
Pedagóg Viktor Krížo zo ZŠ Dubová, Bratislava
- nehodnotia kvalitatívne, iba kvantitatívne
- nezohľadňujú vzťahy na pracovisku
- sú postavené na výsledkoch testov, ale žiakov si nevyberáme
- riaditelia škôl, kde majú viac detí, selektujú, to je diskriminácia
Eva Sládková zo Slovenského centra pre komunikáciu a rozvoj
- nerefl ektujú úplne objektívnu kvalitu vzdelávania
- v rámci kritérií by bolo vhodné zaviesť aj potrebu pochopenia kontextu spoločnosti
- je dôležité, aby žiaci chápali globálne súvislosti sveta
Kritériá hodnotenia
Pri ZŠ hodnotenie prebiehalo na základe výsledkov testov v 5. a 9. ročníku a výsledkov v súťažiach. Pri gymnáziách a SOŠ sa zohľadnila úspešnosť na maturitách, nezamestnanosť absolventov a mimoriadne výsledky žiakov, reprezentované objemom fi nancií pridelených školám na základe výsledkov žiakov v súťažiach, v medzinárodných projektoch a programoch vybraných ministerstvom školstva.