Keď hráč Severnej Ameriky do 23 rokov Nathan Mackinnon strelil jeden z najkrajších gólov na SP, diváci v aréne mali možnosť počas jeho oslavy vidieť na mantineloch reklamu na známu automobilku či pizzériu.
Niečo iné však videli milióny divákov pri televíznych obrazovkách. Napríklad u nás "explodoval" na mantineloch obrovský nápis "North America" s logom tímu mladých hokejistov.
Digitálne reklamy na mantineloch sú jednou z najzaujímavejších a zároveň i najrevolučnejších noviniek, ktoré ste mohli doteraz na SP vidieť. Táto technológia v sebe skrýva potenciál vystupňovať zážitok z hokejových prenosov ešte viac. Ak bude samozrejme využitá správne...
"Digitálne reklamy sú fantastická vec pre našich sponzorov. Nesmieme sa ale sústrediť iba na peniaze. Musíme ju využívať pre dobro, nie pre zlo. Mantinely by mali slúžiť na to, aby divákom prezrádzali príbehy. Naozaj zaujímavé to začne byť vtedy, keď divákom poskytneme interaktívne grafiky, štatistiky a údaje, ktoré získame z trackovania hráčov," uviedol Scott Moore, prezident jednej z najväčších kanadských televízii Sportsnet.
Ako to vlastne funguje?
Samotnú technológiu vyvinula firma Supponor, ktorá má sídlo v Londýne. Jej služby pravidelne využívala aj španielska La Liga počas zápasov Realu Madrid s Barcelonou. Keďže futbal ale nie je hokej, Supponor musel technológiu zdokonaliť pre oveľa viac dynamickejší šport.
Hardvér, ktorý je pripojený na kamery v aréne zachytáva infračervený signál z "neviditeľného filmu", ktorý sa následne premieta na mantineloch. Niekoľko technikov pracuje počas celého zápasu na tom, aby sa reklamy menili podľa potrieb televízie. Diváci v Amerike preto nevidia to isté, čo napríklad diváci v Kanade. Môžu za to samozrejme sponzorské zmluvy, no televízie radi propagujú na mantineloch napríklad aj vlastné sitkomy.
Záujem o technológiu už prejavila aj samotná NHL, bude preto napínavé sledovať, akým smerom sa vydá prestížna hokejová profiliga. Využije ju na dobro alebo zlo?