Bicykel má prešpekulovaný do posledného detailu. Riadi ho totiž cez telefón! Po zakúpení elektromotora, riadiacej jednotky a batérie nasledovalo skladanie doma v garáži. „Samotný rám z antikora som zostrojil za štyri dni, leštil som ho týždeň, potom som naňho dal priesvitný lak a do dvoch týždňov som sa vozil,“ doplnil. Bicykel má elektronicky prešpekulovaný. Je v ňom dokonca aj bluetooth. „Blokovanie motora sa vykonáva cez telefón a program od výrobcu. Môžem si nastaviť maximálny výkon cez telefón. Aj keby mi bicykel niekto ukradol, nemá prístup k ovládaniu, keď nemá telefón,“ vysvetlil nadšenec elektroniky. Ako tvrdí, jeho vynález môže pokojne konkurovať aj autu, dokáže ísť rýchlosťou až 160 km/h.
Martinov dvojkolesový tátoš má na ráme nápis Zdenka. „Poprosil som manželku, aby ho pokrstila, tak som jej dal fixku do ruky a mám ho podpísaný,“ zasmial sa konštruktér. S bicyklom má veľké plány do budúcnosti. „Pri regulérnej spotrebe elektrobicykla päť wattov na kilometer dokážem prejsť 700 kilometrov. Na ceste z Bratislavy do Košíc by s tým nemal byť problém, chcem to aj vyskúšať,“ uzavrel.
Elektrobicykel v číslach:
Váha batérií: 20 kg
Váha: 60 kg
Napätie: 140 V
Maximálny prúd: 240 A
Spotreba: 5 W/km
Maximálna rýchlosť: 160 km/h
Cena motora: 1 300 €
Cena bateriek: 2 500 €