„V dnešnom otvorenom a poprepájanom svete, keď Petrove neuveriteľné výkony sledujú naživo milióny ľudí, robí tento mladý muž fantastickú reklamu aj svojej vlasti. Chcem aby Peter vedel, že doma - na Slovensku, to intenzívne vnímame a oceňujeme. Kto iný, ako Peter Sagan by mal byť pri zrode tradície a stať sa historicky prvým nositeľom čestného titulu Veľvyslanec značky Slovensko?,“ konštatoval Miroslav Lajčák v príhovore pred udelením ceny.
Projekt udeľovania čestného titulu Veľvyslanec značky “Dobrý nápad Slovensko” je súčasťou dlhodobého procesu budovania značky krajiny. Jeho cieľom je oceniť výnimočné osobnosti alebo subjekty a využiť ich potenciál pre prezentáciu Slovenska smerom do vnútra krajiny, ako aj spontánne reprezentovať jeho značku v zahraničí. Projekt organizuje komunikačná agentúra Creative Department ako autor novej značky Slovenska.
Na slávnostnom podujatí sa zúčastnil aj viceguvernér NBS Ján Tóth. Potenciál pozitívneho vplyvu národného brandingu na stimuláciu rastu ekonomiky a HDP bol dôvodom pre voľbu Národnej banky Slovenska ako symbolického miesta pre udelenie čestného titulu Veľvyslanec značky “Dobrý nápad Slovensko”. V budove NBS budú zároveň uložené menovacie dekréty budúcich držiteľov čestného titulu.