Priezračne modrý lahodný mok však dostal na pultoch predajní u nás i našich českých susedov stop. Dôvodom je práve jeho farba - laboratórne testy ukázali, že nejde o prírodné farbivo, ale o syntetické pod názvom brilantná modrá.
Podľa etikety „unikátna modrá farba vzniká čisto prírodnou metódou a pochádza z antokyanínov. Tieto látky sa prirodzene vyskytujú v ovocí a zelenine“. Dva nezávislé laboratórne testy českých odborníkov však potvrdili, že výrazná modrá farba vznikla umelo. Vďaka brilantnej modrej – syntetickému farbivu E133, ktoré sa vyrába z uhoľného dechtu. „Na etikete je však úplne zatajené,“ uvádza sa v programe A dost! na portáli Stream.cz, ktorý na celý problém upozornil ako prvý.
V Česku víno predával reťazec Makro, u nás jeho sesterská firma Metro. „Výrobok sme stiahli ešte v septembri, keď nám laboratórne skúšky potvrdili prítomnosť potravinárskeho farbiva namiesto prírodného modrého pigmentu deklarovaného výrobcom. Zo strany španielskeho výrobcu tak išlo o zavádzanie a nesprávne označovanie. Hoci ide o bezpečnú prísadu, na nesprávnej informácii sme postavili aj našu komunikáciu smerom k zákazníkom, čo nás veľmi mrzí a chceme sa za celú situáciu ospravedlniť. Ihneď, ako sme na to prišli, sme predaj nápoja, samozrejme, zastavili. Zároveň sme prijali opatrenia, aby sme do budúcnosti takýmto situáciám predišli,“ informoval hovorca Metra Martin Jaroš.