Odhaduje to Slovenská asociácia pre elektronický obchod (SAEC) na základe údajov z prvého polroka tohto roka. Podľa výkonného riaditeľa SAEC Jozefa Dvorského vybavili v roku 2015 členovia asociácie spolu o 22,65 % objednávok viac ako v roku 2014 a ich obrat stúpol v rovnakom období o 18 %. "Výsledky za prvý polrok 2016 naznačujú, že obidva tieto ukazovatele by mali byť v roku 2016 prekonané," avizoval Dvorský.
Členovia SAEC totiž zaznamenali v minulom roku obrat v predaji tovaru vo výške 103,1 milióna eur a bolo k tomu potrebných 1,4 milióna objednávok. Obrat za prvý polrok 2016 už však dosiahol 58,4 milióna eur. "Keďže výsledky druhého polroka vždy pozitívne ovplyvňuje vianočná sezóna, je reálny predpoklad, že dynamika medziročného rastu v oblasti predaja tovaru cez internet sa bude v roku 2016 pohybovať v rozmedzí 25 až 30 %," odhadol Dvorský. Počet objednávok pritom podľa neho rastie ešte rýchlejším tempom a medziročne by mohol vzrásť o 45 %.
Priemerná cena uskutočnenej objednávky 76,48 eura zostáva zatiaľ podľa asociácie zhruba na rovnakej úrovni. "Ale v dôsledku rýchlejšieho rastu počtu objednávok by mala postupne klesať," doplnil výkonný riaditeľ SAEC. Platby na dobierku pri kúpe tovaru tvoria stále 47 % z celkového počtu objednávok slovenských spotrebiteľov. Najčastejšie nakupovaným tovarom na trhu je podľa Dvorského podobne ako v minulom roku oblečenie a obuv. Za nimi nasledujú knihy a na treťom mieste je kozmetika, parfumy a ostatné produkty pre zdravie a krásu. Záujem je však aj o nákup počítačov, notebookov, mobilných telefónov a hračiek. Podľa odhadu asociácie by pritom celkový obrat z predaja tovaru a služieb prostredníctvom internetu na Slovensku v roku 2016 mal prekročiť hranicu 900 miliónov eur.