Podľa hovorcu spoločnosti Aleša Ondrůja by sa tak malo stať najneskôr do šiestich týždňov. "Berieme na našu zodpovednosť čo najrýchlejšie vyriešenie dočasného zníženia kapacity vlakov po dvoch mimoriadne vážnych nehodách. Tieto nehody sme síce nezavinili, ale v konečnom dôsledku viedli k vyradeniu dvoch motorových jednotiek z prevádzky a k zníženiu pohodlia cestujúcich najmä počas ranných špičiek pri cestách do Bratislavy," opísal majiteľ spoločnosti Radim Jančura.
Dodatočná vlaková súprava, ktorá má byť zložená z lokomotívy a vozňov, bude na najvyťaženejšie spoje podľa dopravcu nasadená natrvalo. "Nevyrieši sa tým však celkový problém nedostatočnej kapacity spojený s extrémnym nárastom počtu cestujúcich od roku 2014," uviedol Ondrůj.
Tento dlhodobý problém preplnených vlakov pre nárast počtu cestujúcich sa môže podľa jeho slov vyriešiť iba v súčinnosti s ministerstvom, ktoré ako objednávateľ rozhoduje o počte a kapacite súprav. "RegioJet má pripravené ďalšie dve jednotky. Na ich nasadenie potrebuje súhlas ministerstva ako objednávateľa," dodal hovorca.
Vlaky na trase Bratislava - Komárno a späť sa podľa dopravcu preplnili najmä po tom, ako sa zaviedlo bezplatné cestovanie pre študentov a dôchodcov. Spoločnosť pocítila skokový nárast ľudí vo vlakoch o vyše 20 %.
Rozhodnutie RegioJetu nasadiť na trasu do Komárna vysokokapacitnú súpravu prišlo po tom, ako ministerstvo dopravy v utorok 25. októbra informovalo o výsledku kontroly, ktorú rezort u súkromného dopravcu vykonal. Podľa nej dopravca porušuje zmluvné podmienky prepravy a nedodržiava kapacity vo vlakoch. Ministerstvo preto požiadalo o urýchlené riešenie situácie, v opačnom prípade by pristúpilo k sankciám.