Prečo je to tak? „Diaľničiari sú nečinní zrejme zámerne. Počas niekoľkých rokov vyrobili časovú tieseň a teraz možno narýchlo vyberú dodávateľa a bez súťaže,“ myslí si analytik INEKO Ján Kovalčík. Vo svojom blogu uvádza, že vyše 11-kilometrový úsek mal byť podľa zmluvy uvedený do prevádzky v januári 2018. Dovtedy malo byť zabezpečené aj jeho napojenie na jestvujúcu cestnú sieť, a to novým štvorpruhovým privádzačom Lietavská Lúčka - Žilina za 25 miliónov eur, ktorý bude potrebný aj pre napojenie Žiliny na tunel Višňové.
„NDS tender na výstavbu tohto úseku doteraz nevyhlásila a je možné, že verejnú súťaž na zhotoviteľa privádzača Lietavská Lúčka – Žilina ani neplánujú,“ myslí si Kovalčík. Redakcia Nového Času oslovila aj Národnú diaľničnú spoločnosť, do uzávierky však reakcia kompetentných neprišla.