Hovorí o tom, kto môže vlastniť parkovaciu kartu, koľko za ňu zacvakáte a kde, po novom, budete môcť parkovať. Najbližšie dva týždne sa návrh môže pripomienkovať, finálnu verziu však musí schváliť mestské zastupiteľstvo.
Bratislava je posledné hlavné mesto členských krajín Európskej únie, ktoré nemá prijatý jednotný systém parkovania. Takmer po dvoch rokoch od nastúpenia do funkcie priniesol primátor Ivo Nesrovnal návrh VZN, ktoré by tento katastrofálny stav vyriešilo. Mesto navrhuje, že v jednotlivých zónach sa bude môcť parkovať iba na miestach, ktoré sú vyznačené čiarami a dopravnými značkami. Potrebná je však virtuálna rezidentská parkovacia karta. Podmienkou na jej vydanie je trvalý pobyt v Bratislave. Rezidentovi budú môcť vydať buď kartu s určením zóny (mestskej časti), v ktorej býva, alebo kartu bez určenia zóny.
Sadzby určí mestská časť
Maximálny počet kariet vydaných pre jedného obyvateľa musí určiť dotknutá mestská časť svojím VZN, na jedno vozidlo by sa však mala vydať iba jedna. V rukách samospráv bude tiež určenie cien za karty a za dočasné parkovanie. Navrhuje sa tiež, že pokiaľ dostanete pokutu za parkovanie, kartu vám odoberú, až kým pokutu nezacvakáte. Na to, či budú vodiči nový systém parkovania dodržiavať, bude dohliadať mestská polícia, poverení zamestnanci hlavného mesta, mestských častí alebo nimi poverené tretie strany.
Karta s určením zóny
Umožňuje parkovanie bez ďalších poplatkov v zóne, pre ktorú je karta vydaná. Mimo zóny platí zľava na poplatok 50 %.
(neplatí tam, kde je povolená maximálny čas státia 2 hodiny alebo menej)
Karta bez určenia zóny
Umožňuje parkovanie so zľavou 50 % z parkovacieho poplatku.
(neplatí tam, kde je povolený maximálny čas státia 2 hodiny alebo menej)
Abonentská karta
Umožňuje parkovanie vozidla, pre ktoré je karta vydaná, v zóne, pre ktorú je vydaná. Platí pre ľudí, ktorí nemajú trvalý pobyt v zóne alebo tu majú miesto podnikania či prevádzku.