Ako informoval španielsky denník El País, bojkot domácich úloh vyhlásený Španielskou konfederáciou združení otcov a matiek žiakov (CEAPA) platí počas všetkých novembrových víkendov. Týka sa 12.000 z celkovo asi 18.000 štátnych škôl v Španielsku a školákov vo veku od šesť do 18 rokov.
Iniciatíva organizácie CEAPA "pramení z absolútnej istoty, že domáce úlohy škodia, pretože bránia celkovému rozvoju detí", ktoré nimi získavajú len akademické vedomosti, vysvetlil predseda CEAPA José Luis Pazos.
Podľa neho má školstvo v Španielsku zásadný problém. Vysvetlil, že pri ľahkom prístupe k vzdelaniu v španielskej spoločnosti "nemôžeme deti učiť len memorovať, ale musia sa naučiť pracovať s informáciami, vyhodnotiť ich i selektovať". Pazos dodal, že španielska "spoločnosť prešla hlbokými zmenami, ale atmosféra v triedach škôl vôbec nie".
V rebríčku krajín zoradenom Organizáciou pre ekonomickú spoluprácu a rozvoj (OECD) podľa počtu domácich úloh zadávaných žiakom je Španielsko na piatom z celkovo 38 miest. V počte domácich úloh ho predbehlo Rusko, Taliansko, Írsko a Poľsko.
Španielski žiaci sa však napriek objemu domácich úloh nevyznačujú mimoriadne dobrými výsledkami v matematike, literatúre ani prírodných vedách - podľa hodnotenia štúdie OECD (PISA) sú skôr priemerní. Španielsko eviduje aj vysoký počet školákov, ktorí zo školy odídu ešte pred absolvovaním oficiálnych záverečných skúšok. V porovnaní s EÚ ide o dvojnásobok osôb.