Úvodným koncertom Cello Colosseum, nad ktorým prevzal záštitu primátor Hlavného mesta SR Bratislavy Andrej Ďurkovský, sa 14. septembra začal štvordňový maratón komornej hudby, ktorý bol vyvrcholením siedmeho ročníka festivalu Konvergencie 2006. Aj tohtoročné Konvergencie sa niesli v znamení kvalitnej komornej hudby doplnenej o alternatívne hudobné žánre a štýly, čo potvrdil každý jeden koncert festivalu ako aj plné priestory Design Factory, kde sa tohtoročné Konvergencie konali.
Na úvodnom koncerte Cello Colosseum – Hommage á Ľudovít Rajter zazneli diela pre štyri až osem violončiel od Richarda Wagnera, Sofie Gubajduliny, Arvo Pärta, Wolfganga Amadea Mozarta a Ľudovíta Rajtera, pod vedením Roberta Cohena, jedného z popredných violončelistov súčasnosti. Aktívnymi účastníkmi umeleckej spolupráce ôsmich violončelistov boli okrem Roberta Cohena a umeleckého riaditeľa festivalu Konvergencie Jozefa Luptáka aj Vladan Kočí (CZ), Tamás Mérei (HU), Ladislav Szathmáry (F), Andrej Gál, Eugen Prochác a Ján Slávik (SK). Tento exkluzívny otvárací koncert odvysielala v priamom prenose rozhlasová stanica Rádio Devín.
Druhý deň Konvergencií patril už tradičnému podujatiu – Bratislavskej noci komornej hudby. Vznik Bratislavskej noci komornej hudby, série niekoľkých žánrovo pestrých minikoncertov, podnietila idea pripomenúť tradíciu domáceho komorného muzicírovania, ktorá v živej a spontánnej podobe v Bratislave existovala ešte pred niekoľkými desaťročiami. Medzi jednotlivými koncertmi projekt tradične ponúka možnosť stretnutí s hudobníkmi pri drobných bratislavských špecialitách a dobrom víne. Tento rok sa na úvod Bratislavskej noci komornej hudby predstavilo Bratislavské trombónové kvarteto s príťažlivým, virtuózne ladeným programom pre štyri trombóny. Nasledovalo klavírne duo Ivan Šiller – Andrea Mudroňová, violončelové duo Roberta Cohena a Jozefa Luptáka a Bartók Circle. Na záver vystúpil súbor Požoň sentimentál s repertoárom pripomínajúcim odľahčenú atmosféru bratislavských kaviarní prvej polovice 20. storočia.
Tretí deň Konvergencií sa niesol v znamení world music. Slovenská formácia Bashavel, ktorej členmi sú huslista Stano Palúch, klavirista Klaudius Kováč, moldavský cimbalista Marcel Comendant, kontrabasista Róbert Ragan a hráč na bicích nástrojoch Peter Solárik, sa predstavila s originálnym programom charakteristickým vzrušujúcou zmesou ľudovej hudby a džezu. Bashavel vystriedala írska skupina Puck Fair, prinášajúca írske ľudové inšpirácie v podaní troch hudobníkov: Brian Dunning – flauty, Seán Whelan – gitary a Brian Fleming – bodhrán a perkusie. Na záver koncertu sa Bashavel a Puck Fair spojili do unikátnej slovensko-írskej formácie world music.
Záverečný deň Konvergencií ponúkol hneď dva koncerty. Na koncerte nazvanom 250/100/50 zazneli diela troch skladateľov, ktorí majú v roku 2006 významné výročia narodenia: Wolfgang Amadeus Mozart, Dmitrij Šostakovič a Vladimír Godár. Komorné kompozície troch veľkých jubilujúcich skladateľov rozozvučala špičková medzinárodná zostava hudobníkov (huslisti Igor Karško a Jana Karšková zo Švajčiarska, violista Simon Tandree z Veľkej Británie, klaviristi Nora a Miki Škutovci a violončelista Jozef Lupták). Úplným záverom Konvergencií bol projekt minimal music s názvom Make love, not art!, ktorý predstavil Veni Ensemble, renomovaný súbor špecializovaný na interpretáciu súčasnej hudby pod vedením dirigenta Mariána Lejavu.
Tohtoročné Konvergencie teda zažiarili opäť atraktívnym programom, novými štýlovými priestormi konania – Design Factory, ale aj rekordom v podobe prvého miesta v rebríčku Top10 najpredávanejších podujatí na stránke Eventim.sk.
Skončil sa siedmy ročník festivalu KONVERGENCIE
Osem koncertov, nové miesto konania festivalu, prvenstvo v predajnosti lístkov. To je stručná bilancia úspešného, už siedmeho, ročníka medzinárodného festivalu komornej hudby Konvergencie 2006.