Miro Žbirka a Kamil Peteraj tvorili na začiatku Mekyho kariéry úspešnú autorskú dvojicu. Jedného dňa však dvorný textár Modusu dostal od Mekyho ľadovú sprchu. „Začalo mi prekážať, že v textoch nie som sám za seba. Jednoducho som cítil, že sa musí niečo stať. Bol to pocit, ako keď vidíte človeka, ktorý pol roka chodí v obleku a potom sa raz prezlečie a je celý šťastný, že má na sebe džínsy a normálnu košeľu,“ opisuje spevák svoje vtedajšie pocity v knihe Miro Žbirka zblízka, pričom dodal, že „pravdepodobne Kamila tým naštval“.
Mekyho nápad, že si niektoré piesne v albume Nemoderný chalan v roku 1984 otextuje sám, však uznávaného textára do krvi urazil. „Peterajovi sa to vôbec nepáčilo, a keď mu Meky predostrel, že nebude textovať celú platňu, odmietol sa na nahrávke podieľať. Tí dvaja sa potom - okrem zdvorilostných fráz - takmer dvadsať rokov nerozprávali,“ píše sa ďalej v knihe. Ruku na zmierenie napokon podal spevák v roku 2001. „Nakoniec som zdvihol telefón a vravím: „Kamil, mám taký nápad. Mám novú pesničku, ktorú by si mal napísať ty, pretože potrebuje poetický text,“ prezradil spevák okolnosti, za akých vznikla pieseň Čo bolí, to prebolí, ktorá ich opäť spojila.
Mekyho hity z pera Peteraja
- Čo bolí, to prebolí
- Doktor sen
- Balada o poľných vtákoch
- V slepých uličkách
- Nespáľme to krásne v nás
- Atlantída