Momentálne viac ako 13 000 kilometrov diaľnic vlastní 16 spolkových republík. Spolkový minister financií sa snaží presvedčiť ostatných, že by to prinieslo peniaze do štátnej kasy na nové kilometre a ešte by ušetrili na údržbe. Bola by to jedna z najväčších privatizácií vôbec. Aktuálne nemecká vláda každoročne iba na mýte za kamióny dostáva štyri miliardy eur. Osobné autá jazdia po Nemecku zadarmo.
Pre porovnanie, Slovensko má z diaľnic zhruba 260 miliónov eur aj s osobnými autami. Prípadný záujemca by musel zaplatiť desiatky miliárd eur a pravdepodobne by zvýšil mýto. Schäuble by rád predal menšinový podiel diaľnic, aby získali peniaze najmä na väčšie opravy hlavne mostov. Koaliční partneri - sociálni demokrati nie sú úplne nadšení, no ak na budúci rok vypadnú z vlády, tak už nebudú môcť proces privatizácie zastaviť.