Pozornému oku predavačov a predavačiek neunikne obsah vašich nákupných košíkov. Na základe toho, čo spotrebitelia nakupujú a ako sa pri tom správajú, dali dohromady skupiny ľudí, ktoré vkročia do obchodu s rovnakým cieľom a podobným spôsobom tovar vyberajú.
V nákupných taškách si zákazníci odnášajú všeličo - bioprodukty, lacné salámy, polotovary, ktorých spracovanie si vyžaduje päť minút vášho života a mikrovlnku.
Mladí muži majú podľa predavačov najhoršie stravovanie - nakupujú všetko od čipsov po spracované hotové jedlá, zatiaľ čo ženy v strednom veku sú zdravím a zdravou stravou posadnuté. Najhoršími zákazníkmi sú tínedžeri do 18 rokov, ktorí kupujú hlavne alkohol a často sa snažia kúpiť lacnú vodku.
Najviac pracovníkov obchodných reťazcov desia mamičky s ukričanými deťmi a starší ľudia, ktorí si v rade pri pokladni náhle spomenuli, že zabudli niečo kúpiť a nechávajú za sebou zástup podráždených čakajúcich. Potom sú tu rozvedení otcovia, prehodnocujúci výber pizze pre svoje deti. Keďže nie sú s deťmi často, hádžu do košíka všetko, čo si ich ratolesti prajú. Tiež sa objavujú pekne nahodené dámy, ktoré sa napriek evidentne dobrému zabezpečeniu snažia zjednávať ceny tovarov, alebo v taškách lovia stravenky. Povahu človeka možno spoznať aj pri samoobslužných pokladniach - kupujúci sú toľkokrát zúfalí, že udierajú do obrazovky pokladní.
Zákazníci by si mali podľa zamestnancov reťazcov uvedomiť, že práca predavača si vyžaduje znalosti zo psychológie, kus technického nadania a sčasti aj sociálny prístup. A v neposlednom rade veľa trpezlivosti.