Najnovšie sa vynoril ďalší problém. Ako prezradil predseda dopravnej komisie, vodičov lanária na lepšie platenú prácu na obchvat mesta, ktorý začali stavať. Rovnakú situáciu zažíva aj regionálny prepravca Slovak Lines. Hrozí nám menej spojov a neskúsení vodiči MHD?
Dopravný podnik priznal problém s vodičmi v apríli. Siahnuť musel po študentoch, ktorým ponúkol prácu vodičov električiek. Problém však pretrváva naďalej. Dôvodom je výstavba dlhoočakávanej D4 a R7. „Stavajú nultý obchvat a lákajú našich vodičov Dopravného podniku von do firiem, ktoré budú robiť obchvat,“ uviedol Uhler s tým, že ponúkajú napríklad prácu vodiča nákladiakov. Dopravnému podniku už teraz chýba 70 šoférov.
„Aj keď DPB nečelí masívnemu odlevu zamestnancov z akéhokoľvek dôvodu, potreba tejto profesie na nové investície v lokalite Bratislavy vyvolá deficit tejto pracovnej sily na trhu,“ uviedla hovorkyňa DPB Adriana Volfová.
Hrozí menej spojov? „DPB robí všetko pre to, aby bola denná výprava vždy zabezpečená v plnom rozsahu.“
Čo sa týka obáv z neskúsených zamestnancov, prechádzajú psychotestami a kurzom. „Nastúpení ‚hotoví‘ vodiči absolvujú najprv zácvik v prítomnosti služobne staršieho vodiča, až po jeho ukončení pracujú samostatne,“ uzavrela Volfová.
Je po nich veľký dopyt
Dopravný analytik Jozef Drahovský
- Čo sa týka odlevu vodičov, jednoznačne je boj medzi rôznymi firmami. Je dopyt po kvalitných vodičoch, ktorí nemajú nehody. Ich kvalita sa zvyšuje praxou. Tí, čo majú za sebou 20 rokov, dokážu robiť také veci, aké noví vodiči nezvládajú.
Koľko vodičov zamestnávajú
Dopravný podnik zamestnáva 1 454 vodičov v priemernom veku 48 rokov.
Slovak Lines zamestnáva 340 vodičov v priemernom veku 52 rokov.