Podľa predsedníčky príslušného vyšetrovacieho výboru EP je konanie slovenského ministra v rozpore s európskou legislatívou. "Členovia výboru považujú takéto nerešpektovanie vyšetrovacích právomocí Európskeho parlamentu, najmä zo strany členského štátu, ktorý aktuálne predsedá Rade EÚ, za absolútne neprijateľné," uviedla predsedníčka vyšetrovacieho výboru EP vo veci merania emisií v automobilovom priemysle Kathleen Van Bremptová. Érsek v tomto období predsedá zoskupeniu únijných ministrov dopravy.
Výbor EP slovenskému ministrovi vyčíta, že ako jediný s ním odmieta spolupracovať a nepríde na vypočutie do europarlamentu, hoci Slovensko je popredným európskym výrobcom automobilov. Ministri dopravy Talianska a Francúzska účasť na zasadnutí vyšetrovacieho výboru potvrdili.
Príslušný výbor EP sa zaoberá kauzou automobilky Volkswagen, ktorá do svojich vozidiel s naftovým motorom montovala špeciálny softvér, ktorý dokázal rozoznať emisný test. Softvér spôsobil, že vozidlo počas testovania vypúšťalo menej emisií, ako pri bežnej prevádzke, čo automobilke umožňovalo podvodne splniť emisné limity.
Érsek svoju neúčasť odôvodnil tým, že Slovensko neudeľuje emisné normy pre konkrétne typy vozidiel, a preto jeho vypovedanie pre účely vyšetrovacieho výboru nemá zmysel. Do záležitosti vstúpil aj predseda EP Martin Schulz. Listom vyzval ministra Érseka, aby sa na zasadnutí vyšetrovacieho výboru zúčastnil, keďže Slovensko je šiestym najväčším výrobcom vozidiel v EÚ a jeho prítomnosť by mohla byť prínosná.