Tie 17 rokov spoľahlivo razili v podzemí cez tisícky ton horniny. Teraz ponúkajú svoje služby pri výstavbe tunela popod Tatry. Slováci spolupracujú s nemeckou spoločnosťou. „My vyrábame konštrukcie. Radi by sme sa podieľali aj na výstavbe slovensko-poľského tunela,“ uviedol konateľ Ľubomír Olejár. Podľa neho majú kapacity na to, aby sa u nich zariadenia mohli vyrobiť.
„Tie pre Gotthard boli široké 9 m s dĺžkou 150 m a váhou 1 500 ton. Výroba trvá asi pol roka a cena je približne 30 mil. eur. Mašina na tunel pod Tatrami by mohla byť široká asi 6 metrov,“ priblížil Olejár.
Na piatkovej konferencii bolo cieľom zhrnúť dôvody výstavby. „Chceme usporiadať stretnutie so záštitou najvyšších predstaviteľov Slovenska a Poľska,“ uzavrel Jozef Hrobák, podpredseda Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory v Prešove.