Najnáročnejšia rely sveta sa pôjde deviatykrát v Južnej Amerike, na Svitka čaká ôsma účasť. "Každá sláva trvá tri dni, takže už dlho myslíme na Dakar 2017. Pokiaľ si chcem minimálne udržať druhú priečku, musím viac trénovať. Viem, že šanca existuje, chcel by som ísť opäť nahor," povedal Slovák, ktorý po pódiovom úspechu zaznamenal nárast záujmu o svoju osobu aj zo zahraničia.
Svitko však pripomenul vyrovnanosť konkurencie na popredných priečkach. Rozdiely sa podľa neho skresali len v uplynulých rokoch, jedine austrálsky víťaz minulej edície Toby Price triumfoval s výrazným náskokom:
"Z prvej pätnástky môže zvíťaziť ktokoľvek. Ťažko odhadnúť, či mám ešte rezervy, na Dakare 2016 som mal povestné šťastie, keď som spadol iba dva razy, ani to nie vážne. Pôjdem tak, aby som sa vyvaroval chybám. Darmo budete prvých päť, šesť etáp v popredí, ak potom utrpíte veľký pád. Možno skončím piaty, desiaty alebo pätnásty, no urobíme maximum a uvidíme, či sa nám podarí to, čo si prajeme. Toby Price je od nás všetkých o dosť rýchlejší, ale tiež je len človek. Je veľmi talentovaný, má za sebou dobrý tím."
Personálne obsadenie sa nezmenilo, ale v technickom zázemí nastal u Svitka progres. "Rozumeli sme si dobre, to je základ. Aj tentokrát budeme mať asistenčné a sprievodné auto. Od fabriky sme dostali novú motorku, vzhľadom na jej neskorý príchod a nevhodné počasie sme ju testovali len jeden deň. Zdá sa, že disponuje lepším odpružením, je ľahšia a jednoduchšie sa ovláda. Je nová, mala by mať výkonnejší motor," uviedol jazdec.
"Až na Dakare zistíme, v čom spočívajú jej výhody. Zatiaľ vieme, že na rozdiel od predchádzajúcich modelov nemusíme pred pretekmi nič upravovať, dokonca je nastriekaná v Števových farbách. Absolvovali sme s ňou asi iba sto kilometrov a hneď sa išla nakladať, ani olej sme ešte nestihli vymeniť. Budeme sa na nej učiť až na mieste, už minule nám fabrika začala pomáhať, teraz očakávame ešte väčšiu podporu. V minulosti sme nevymieňali a opravovali, po novom sa opotrebovaná súčiastka nahradí. Máme nové, väčšie sprievodné auto," pokračoval mechanik Zlatko Novosád. Svitko ozrejmil, že z fabrickej pomoci mu nevyplýva žiadna povinnosť voči továrenským motocyklistom.
Stroj už vo štvrtok poputoval zo Slovenska, o deň neskôr ho preberú vo francúzskom prístave Le Havre. Jazdec odíde do dejiska 27. decembra. Dovtedy absolvuje prípravu v Chorvátsku, vo vojenských priestoroch na Záhorí, kde dostal povolenie, ako aj v Tatrách. Tam sa pripraví na nadmorskú výšku, s ktorou sa pretekári budú musieť vyrovnať vo viacerých bolívijských etapách. Na tréning má k dispozícii motorku podobnú súťažnej.
Dakar 2017 bude historickou chvíľou pre Paraguaj, ktorý sa stane 29. krajinou celkovo a piatou na juhoamerickom kontinente, kam zavíta slávna rely. Podujatie je však zakaždým významné i pre štartujúcich, keďže sa koná raz za rok a nemá ekvivalent. "Proti tlaku nedokáže bojovať asi žiaden jazdec, Dakar je iba raz do roka a všetko môže zmariť jediná chyba, či už jazdecká alebo technická. Treba myslieť pozitívne a hľadať cestu, ako predísť zaváhaniam," dodal Svitko.
V termíne 2. až 14. januára sa okrem Paraguaja a Bolívie dostanú preteky tiež do Argentíny, ktorá je stálica juhoamerického Dakaru.