Ruská propagandistická kampaň zaplavila pred prezidentskými voľbami v USA sociálne siete nepravdivými informáciami v prospech neskoršieho víťaza Donalda Trumpa, tvrdí to skupinka výskumníkov zo združenia PropOrNot.
Cieľom kampane malo byť poškodenie demokratickej kandidátky Hillary Clinton, pomôcť republikánovi Trumpovi a podkopať dôveru ľudí v americkú demokraciu, uvádza sa v článku denníka Washington Post, ktorý cituje agentúra AP.
Ľudia z nezávislého združenia PropOrNot sami seba označujú za "znepokojených amerických občanov" s odbornými znalosťami z oblasti informačných technológií, národnej bezpečnosti a politiky. Tvrdia, že odhalili zdroje falošných správ a zmapovali prepojenia medzi kontami na sociálnych sieťach, ktoré tieto informácie šírili. Napríklad len na Facebooku zaznamenali falošné správy z týchto zdrojov 213 miliónov pozretí, tvrdí PropOrNot.
Facebook i Google pred časom oznámili, že podnikajú kroky proti šíreniu dezinformácií na svojich stránkach. Stránky, ktoré budú šíriť nepravdivé informácie, nebudú mať prístup k reklame a súvisiacim príjmom.