Aké práva máte pri reklamácii
- za kvalitu a chyby tovaru zodpovedá predávajúci
- záručná lehota na predaný tovar je 24 mesiacov, na opravu a úpravu sú 3 mesiace
- predávajúci je povinný informovať o podmienkach reklamácie, musí sprístupniť reklamačný poriadok
- pripravte si záručný list, pri reklamácii ho môžu od vás požadovať
- vybavenie reklamácie nesmie trvať viac ako 30 dní
- odstrániteľná chyba musí byť včas a riadne opravená
- chybná vec môže byť vymenená za bezchybnú
- ak ide o neodstrániteľnú chybu, alebo reklamáciu nevybavili do 30 dní, musia vám vrátiť peniaze alebo tovar vymeniť
Pozor: Záruka sa nevzťahuje na chybu, pre ktorú sa cena výrobku znížila.
Inšpekcia vyšetruje
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) vyšetruje činnosť spoločnosti T-fashionline, s. r. o., ktorá mala predávať oblečenie na stránke www.t-fashionline.com. „Spotrebitelia vo svojich podnetoch poukázali na to, že napriek vopred uhradenej platbe za objednaný tovar im tento dodaný nebol a predávajúci ďalej so spotrebiteľmi nekomunikuje,“ informuje inšpekcia. Dala podnet na zrušenie živnostenského oprávnenia spoločnosti.
Zľavový portál len sprostredkúva obchod
Danuša Krkošová, hovorkyňa SOI
Pri zakúpení zľavového kupónu platia rovnaké pravidlá ako pri akomkoľvek inom nákupe tovaru online. Aj keď ide o zľavy, spotrebiteľ má vždy právo na uplatnenie reklamácie. Musí tak však urobiť priamo u predávajúceho. Zľavový portál len zabezpečuje možnosť uzatvorenia zmluvy, teda je sprostredkovateľom a nezodpovedá za porušenie zmluvných podmienok.