Celkovo nakupovali Američania viac ako počas minuloročného Čierneho piatka, ale minuli menej. Takzvaný sviatočný výpredajový víkend (nasleduje po sviatku Dňa vďakyvzdania) využilo podľa americkej Národnej federácie predajcov viac ako 154 miliónov ľudí. Je to o tri milióny viac ako vlani, keď nakupovalo 151 miliónov Američanov.
Hoci peňaženky otvorilo viac ľudí, nesiahli do nich tak hlboko ako vlani. V roku 2015 minuli Američania v priemere 299,6 dolára na osobu, tento rok iba 289,19 dolára. Riaditeľ Národnej federácie predajcov Matt Shay si myslí, že pokles spôsobili väčšie zľavy, vďaka ktorým spotrebitelia viac ušetrili. "Bol to silný víkend pre predajcov, ale ešte lepší víkend pre spotrebiteľov, ktorí využili neuveriteľné ponuky. Viac než tretina nakupujúcich povedala, že 100 percent toho, čo kúpili, bolo v zľave," uviedol Shay v tlačovej správe pre médiá.
Ďalším dôvodom nižšieho obratu môže byť aj to, že výpredaje sa už zďaleka nekonajú len v Čierny piatok a po ňom nasledujúci víkend. Nákupná horúčka sa začala už vo štvrtok a mnohí predajcovia predĺžili výpredaje do konca novembra alebo do konca tohto týždňa.
V pondelok bol navyše v USA Cyber Monday, modernejšia verzia Black Friday. Kybernetický pondelok je dňom výpredajov a zliav na internete. Nakupovanie cez internet je v Spojených štátoch čoraz obľúbenejšie. Národná federácia predajcov odhaduje, že pondelňajšie nákupy cez internet využije 122 miliónov ľudí. Vlani tak urobilo 121 miliónov. Cyber Monday sa traduje od roku 2005, keď si pracovníci federácie všimli, že v pondelok po výpredajovom víkende prudko vzrástli nákupy cez internet.
V roku 2005 mali mnohí Američania doma pomalý internet, preto on-line nákupy uskutočnili v pondelok prostredníctvom rýchlejšieho internetu v práci. Predajcovia tento poznatok hneď využili a začali propagovať Cyber Monday. Počas uplynulých dní Američania najviac nakupovali darčeky - tvorili až 74 percent z nákupov. Najrušnejšie bolo podľa federácie predajcov vo veľkých obchodných domoch, v obchodoch s výpredajovým tovarom a v obchodoch s elektronikou. Najviac sa predávalo oblečenie a doplnky, hračky a elektronika.
Najviac nakupovali takzvané deti milénia, teda dnešní 18- až 34-roční Američania. Cez víkend nakupovalo až osem z desiatich z nich. "Nie sú to však len deti milénia, kto využíva výhody veľkých akcií. Dnešní spotrebitelia všetkých vekových kategórií vedia, kedy a kde nakupovať," konštatovala analytička spotrebiteľského správania Pam Goodfellowá.
Podľa prieskumu federácie predajcov ukončilo cez víkend vianočné nákupy len deväť percent spotrebiteľov. Predajcom to dáva nádej do ďalších predvianočných týždňov.