Od 1.1.2017 vám postupne začnú chodiť dôležité úradné dokumenty do úradnej elektronickej schránky vašej firmy. Elektronická komunikácia ušetrí štatutárom i úradníkom mnoho času, procesov, nákladov na spracovanie i platbu poštovného.
Ako sa dostať do elektronickej schránky
Kľúčom k vstupu do úradnej elektronickej schránky firmy vašej firmy je aktivovaný občiansky preukaz s čipom (e-ID) s bezpečnostným osobným kódom (BOK), čítačka a príslušný softvér. e-ID kartu s BOK a čítačkou si je možné vybaviť na každom z 86 oddelení dokladov polície bez ohľadu na miesto trvalého pobytu. Následne je potrebné si nainštalovať príslušný softvér z portálu www.statutar.sk alebo www.slovensko.sk a stačí sa už iba prihlásiť do el. schránky. V schránke si je možné nastaviť i notifikácie v prípade doručeného oznámenia na mobil alebo email.
Čo ak...
Ak z rôznych dôvodov nemôžete vstupovať do úradnej elektronickej schránky vašej firmy alebo nemáte na jej kontrolu čas, môžete na jej používanie niekoho splnomocniť. Daná osoba musí mať potrebné doklady k prístupu do úradnej el. schránky. V prípade, že štatutár vlastní občiansky preukaz s čipom, ale nemá BOK, jednoducho si ho zaaktivuje na oddelení polície alebo v klientskom centre. Pre štatutára cudzinca s trvalým pobytom v SR je dôležitým vstupom do el. schránky doklad o pobyte s čipom s aktivovaným BOKom.
Všetky informácie nájdete na www.statutar.sk alebo na telefónnom čísle +421 2 35 803 083.