Stalo sa tak až po prijatí novelizácie dvoch sporných bodov návrhu. Spoločne to ohlásili vo štvrtok v Bruseli nemecký minister dopravy Alexander Dobrindt a komisárka EÚ pre dopravu Violeta Bulcová. Revízia pôvodného plánu umožnila ukončenie tri roky trvajúcich rokovaní medzi Berlínom a Bruselom o tom, či navrhované poplatky diskriminujú zahraničných užívateľov nemeckých ciest. Po úpravách plánu však EK vyhlásila, že predkladaný návrh nie je diskriminačný a je plne v súlade s príslušnými zákonmi Európskej únie.
Nemecko vytvorí päť cenových kategórií, pričom krátkodobé tarify - najčastejšie využívané šoférmi zo zahraničia - budú úmerné ročnému mýtu. Desaťdňová nálepka bude stáť od 2,50 eura do 20 eur, kým za ročnú vodiči zaplatia do 130 eur. Domáci motoristi budú mať daňové úľavy, a to najmä majitelia vozidiel, ktoré menej zaťažujú životné prostredie.
"Tieto poplatky majú zmysel a sú spravodlivé. Zaručia, že všetci vodiči budú primerane prispievať na údržbu našich diaľnic," uviedol Dolbrindt. Mýto sa zrejme nezavedie skôr, než sa na budúci rok uskutočnia parlamentné voľby. Nemecko sa tak v rámci 28-člennej Európskej únie stane 16. krajinou so zavedenými diaľničnými poplatkami pre osobné vozidlá. Predpokladá sa, že do štátnej pokladnice prinesú ročne 500 miliónov eur.