Nie je vôbec prekvapujúce, že dnešná generácia mladých ľudí zarába v relatívnej hodnote menej, ako generácia ich rodičov v rovnakom veku. Prieskum v New Yorku, ktorý robila agentúra New York City Comptroller ukázal, že Millennials zarábajú o 20% menej ako ich rodičia. Hlavným dôvodom sú samozrejme aj dôsledky svetovej ekonomickej krízy z roku 2008. Aj napriek tomu si ale mladí zo svojich príjmov starosti nerobia a míňanie peňazí je prakticky súčasť životného štýlu.
Millennials, ako túto generáciu nazývajú sociológovia, pred niekoľkými rokmi veľmi silno otriasli trhom práce aj svetom marketingu, kde vrcholové pozície zastávali predstavitelia starších generácií, ktorí internet, sociálne siete a moderné technológie využívali skôr z donútenia, alebo len veľmi okrajovo. Mladá generácia bola preto predmetom mnohých sociologických prieskumov. Marketérov po celom svete zaujímalo ich spotrebiteľské správanie a personálne agentúry zas ich kariérne preferencie a očakávania. Výsledky prieskumov ukázali, že generácia Y, ako sú tiež Millennials označovaní, mení častejšie prácu a sú vo všeobecnosti viac zvyknutí na zmeny ako ich rodičia z generácie X. Vo veľkej miere uprednostňujú zamestnanie, ktoré ich baví pred lepšie platenou prácou, ku ktorej nemajú žiadny vzťah.
Zaujímavosťou je záľuba mladých v diamantových šperkoch. V roku 2015 na ne minuli podľa ťažobnej spoločnosti De Beers až 25 miliárd dolárov. Žiadna iná generácia pritom neminula na diamantové klenoty v priebehu jedného roka tak veľkú sumu peňazí. Šperkársky priemysel preto vníma dnešnú generáciu mladých ľudí veľmi pozitívne. "Klenotníci aj ťažobné spoločnosti majú od tejto generácie veľké očakávania. Millennials podľa štatistík nakupujú viac diamantových šperkov ako ich rodičia, a to ešte ani nedovŕšili vek, kedy budú ich príjmy najvyššie. Chcú žiť plnohodnotný život a tešiť sa z každého dňa. Šperk s aspoň malým diamantom berú ako prirodzenú súčasť svojho života, ktorá by mala byť spomienkou na dôležité životné medzníky," uvádza Alojz Ryšavý, klenotník a majiteľ ALO diamonds, a dodáva: "V západných krajinách je zvykom, že žiadosť o ruku je sprevádzaná diamantovým prsteňom. To napríklad predchádzajúce generácie na Slovensku nepoznali. Ak ste ale dnes v strednej a vyššej príjmovej triede, diamantový prsteň je v danej situácii očakávaný."
Mladí zákazníci podľa ALO diamonds disponujú v porovnaní s predchádzajúcimi generáciami väčším množstvom informácií o diamantoch, ako zákazníci z radov ich rodičov. "Viac ich zaujímajú certifikáty ku kameňom, ktoré sú osadené v klenotoch. Vedia, že certifikát je akýsi rodný list kameňa a zaručuje jeho pravosť. Tieto otázky sú úplne namieste a pomáhajú zlepšovať trh. Kvalitné a renomované klenotníctvo s tým problém nemá," dodáva Alojz Ryšavý.