Opäť sa ukázalo, že ľudia na Slovensku majú veľké srdcia a osud detí v núdzi im nie je ľahostajný. Len počas trvania priameho prenosu dosiahol aktuálny stav konta Srdca pre deti sumu 300 125 €. Vyzbieraná čiastka rástla aj po televíznom galavečere a v utorok 6. 12. večer už presiahla hranicu 320 626 €.
Program odvysielala v priamom prenose TV JOJ, na obrazovky priniesol silné príbehy malých bojovníkov, ktorí sa nevzdali nádeje a s pomocou dobrých ľudí dokážu ľahšie vzdorovať osudu. „Slovensko by potrebovalo vianočné prekvapenia každý deň. Mám radosť, že Nový Čas je už desať rokov jediné médium, ktoré organizuje charitu v takomto rozmere, pričom nefinančnú pomoc smerujeme na rodiny do posledného centu. Prostredníctvom Srdca pre deti sa nesnažíme suplovať štát v nemocniciach a podobne, ale pomáhame predovšetkým konkrétnym deťom, ktorých počet dnes presiahol hranicu 87 000," uviedla šéfredaktorka Nového Času Júlia Kováčová. Na galavečere, ktorý moderovali Adriana Kmotríková a Ján Mečiar, vystúpili mnohé známe tváre vrátane hlavnej hviezdy Mariky Gombitovej a podporili tak dobrú vec.
Piaty galavečer dobročinnej aktivity bol výnimočný aj z technologických dôvodov. Po prvý raz došlo k spojeniu najväčšieho vydavateľského domu na slovenskom trhu a celoplošnej slovenskej televízie, ktorí spoločne naživo odvysielali kompletný celovečerný galaprogram v dĺžke viac ako 150 minút aj na internete. Popri priamom prenose na TV JOJ sa totiž Srdce pre deti vysielalo naživo aj prostredníctvom facebookovej stránky Nového Času a ďalších titulov RAS SK, kde ho sledovalo 60 000 divákov.
„Teší ma úspech galavečera a fantastická suma, ktorú sa podarilo vyzbierať pre deti odkázané na pomoc druhých. Zároveň som rád, že v spojení lídra na onlinovom trhu so silným televíznym partnerom sme dokázali divákom priniesť prvý kompletný televízny celovečerný prenos cez sociálne siete na Slovensku,“ vyhlásil Milan Dubec, generálny riaditeľ RAS SK.
„Projekt Srdce pre deti je najväčší televízny charitatívny program na Slovensku a nás v televízii JOJ veľmi teší jeho popularita a rozmer, keďže rodinnosť, empatia a charita patria medzi základné piliere stratégie smerovania TV JOJ. Veľmi ma teší, že kvalitu a poslanie programu ocenili aj diváci a Srdce pre deti sa stalo najsledovanejším programom sobotného večera v univerzálnej cieľovej skupine,“ uviedol generálny riaditeľ TV JOJ Marcel Grega. „Zároveň by som rád vyzdvihol našu spoluprácu so spoločnosťou Ringier Axel Springer Slovakia, veľmi si vážim ich profesionalitu a oddaný prístup k charite. Už teraz sa teším na Srdce pre deti 2017.“
Charitatívna aktivita Nového Času Srdce pre deti oslavuje tento rok 10. výročie, svoju históriu začala písať v roku 2006. Od roku 2011 denník spolupracuje s Nadáciou Pontis a pomáha chorým deťom a deťom zo sociálne slabších rodín aj prostredníctvom charitatívneho galavečera, ktorý svojou účasťou každoročne podporujú významné osobnosti spoločenského života, známe tváre TV JOJ, herecké osobnosti či úspešní športovci.
Zbierka na pomoc deťom prebieha po celý rok. Prispievať je možné aj naďalej zaslaním SMS na číslo 871, hodnota jednej SMS je 5 eur. Pomáhať možno jednorazovo alebo pravidelne. Viac informácií je k dispozícii na www.srdcepredeti.sk.