Okresný úrad si preštudoval pôvodný projekt z roku 2012 a zhodnotil vplyv na životné prostredie. Došlo k viacerým zmenám, ktoré by mali byť pre prírodu pozitívnejšie.
Desať mesiacov posudzoval Okresný úrad v Petržalke vplyv výstavby druhej etapy električkovej trate na životné prostredie. Pôvodnú projektovú dokumentáciu z roku 2012 upravili tak, aby zohľadňovala pripomienky občanov a možnosti financovania z fondov EÚ. Kompetentní porovnávali dva varianty projektu, ktoré sa líšili napríklad aj v riešení križovatiek trate s Kutlíkovou, Lietavskou, Betliarskou ulicou a v riešení zastávky Lietavská.
Na základe viacerých pripomienok sa nakoniec schválil nový variant s viacerými zmenami. „Realizáciu navrhovanej činnosti považujeme za prijateľnú a v území prospešnú,“ uvádza sa vo zverejnenom hodnotení na Enviroportáli. Stavebné práce na druhej etape trate sú plánované na obdobie 2018 až 2020.
1. Na križovatke Bosákova sa autobusové nástupištia priblížia k električkovým, aby bol prestup jednoduchší.
2. Pri Technopole by mala viesť trať pod cestou, využije sa zárez vybudovaný v roku 1980 pre rýchlodráhu.
3. Vznikne nový most cez Chorvátske rameno ku Kutlíkovej ulici, čím sa cesta Kutlíkova – Pajštúnska dobuduje do finálnej podoby.
4. V úseku od Lietavskej po Betliarsku ulicu sa súčasné autobusové zastávky nezmenia a vedľa zriadia električkovú zastávku. Pri prestupe na Betliarsku a Antolskú budú musieť cestujúci prejsť cez cestu.
5. Pri obratisku električiek vznikne aj malé obratisko autobusov pre otáčanie náhradnej dopravy v prípade výpadku električiek.