Dokopy za ne zacvakajú 7,3 miliardy eur. Pod taktovku japonského koncernu sa tak dostane aj slovenský Topvar vrátane pivovaru vo Veľkom Šariši, ktorý je u nás známy reklamou Srdcom východniar.
Päť stredoeurópskych pivovarov, ktorých súčasťou je aj slovenský Topvar, kúpi za vyše 7 miliárd eur japonská pivovarnícka spoločnosť Asahi. Okrem Topvaru preberie vedenie aj nad Plzeňským Prazdrojom, maďarským Dreherom, rumunským Ursusom a poľskou spoločnosťou Kompania Piwowarska. Predaj východoeurópskych značiek bol podmienkou Európskej komisie na poskytnutie súhlasu s prevzatím SABMilleru konkurenčnou spoločnosťou AB InBev.
Pre japonskú firmu to znamená najväčšiu akvizíciu v jej histórii. Kontrakt s Asahi by sa mal dokončiť v prvom polroku budúceho roka. Najväčšia japonská pivovarnícka spoločnosť si od akvizícií v zahraničí sľubuje podporu svojho rastu, keďže predaju piva sa v Japonsku v poslednom období príliš nedarí. Na jednej strane je dôvodom úbytok obyvateľstva a na druhej zvyšujúca sa obľuba vína v krajine. Asahi uviedla, že akvizícia zvýši podiel zahraničia na celkových tržbách z októbrových približne 16 % zhruba na 25 %.
Ktoré značky kúpili
- Pivovary Topvar (vrátane pivovaru vo Veľkom Šariši) - Slovensko
- Plzeňský Prazdroj - Česko
- Tyskie, Lech - Poľsko
- Dreher - Maďarsko
- Ursus - Rumunsko
cena: 7,3 mld. €