Keďže však počet štatutárov, ktorým chýba občiansky preukaz s čipom a bezpečnostný osobný kód BOK je stále nedostatočný, Národná rada SR schválila odklad aktivácie elektronických schránok na 1. júla 2017. Novela zákona však nadobudne platnosť až vtedy, keď ju podpíše prezident SR Andrej Kiska. To nič nemení na fakte, že elektronická komunikácia prostredníctvom úradných elektronických schránok ušetrí budúci rok štatutárom mnoho času i nákladov za poštové služby i správne poplatky.
Ako sa dostať do eletronickej schránky
Kľúčom k vstupu do úradnej elektronickej schránky vašej firmy je občiansky preukaz s čipom (eID), bezpečnostný osobný kód BOK, čítačka a príslušný softvér. Občiansky preukaz s čipom, kódom BOK a čítačkou sa dajú vybaviť na ľubovoľnom Krajskom riaditeľstve PZ alebo klientskom centre bez ohľadu na miesto pobytu. Následne je potrebné nainštalovať si príslušný softvér z portálu www.statutar.sk alebo www.slovensko.sk a už sa stačí len prihlásiť do elektronickej schránky. Pre pohodlnú správu schránky je užitočné nastaviť si notifikácie o doručenej pošte pomocou SMS alebo e-mailu.
Čo ak...
Ak z rôznych dôvodov nemôžete vstupovať do úradnej elektronickej schránky vašej firmy alebo nemáte na jej kontrolu čas, môžete na jej užívanie niekoho splnomocniť. Daná osoba musí mať potrebné doklady k prístupu do elektronickej schránky.
V prípade, ak štatutár vlastní občiansky preukaz s čipom, ale nemá BOK, jednoducho si ho dodatočne aktivuje na oddelení polície alebo klientskom centre. Pre štatutára-cudzinca s trvalým pobytom v SR je dôležitým vstupom do el. schránky doklad o pobyte s čipom a aktivovaným bezpečnostným kódom BOK.
Všetky informácie nájdete na www.statutar.sk alebo na tel. čísle +421 2 35 803 083.