Podarilo sa tak zavŕšiť najdlhšiu realizáciu projektu v oblasti verejnej infraštruktúry na území tejto krajiny. Hlavná časť diaľnice A3, ktorá meria 443 kilometrov, mala byť podľa pôvodných plánov dokončená už v roku 1972. Premávku na nej spustili o dva roky neskôr, viaceré úseky však stále neboli plne prejazdné, zatiaľ čo na iných miestach boli neskôr potrebné zásadné úpravy.
"Dnes sa uzatvára sága, ktorá sa začala ešte v 60. rokoch, a končí sa príbeh projektu, ktorý bol celé generácie opisovaný ako večne nedokončený," povedal šéf štátnej cestnej a diaľničnej správy ANAS Gianni Vittorio Armani počas otváracej jazdy pre novinárov. Medzi účastníkmi neskoršieho slávnostného obradu boli aj nový taliansky premiér Paolo Gentiloni a minister dopravy Graziano Del Rio.
Oficiálne dokončená diaľnica vedie cez najchudobnejší taliansky región Kalábria, kde si udržiava vplyv mafiánska organizácia 'Ndrangheta. Podľa údajov ANAS-u je z dôvodu hornatému terénu na trase až 190 tunelov a 480 mostov.
Vzhľadom na pretrvávajúce obmedzenia sú niektorí Taliani presvedčení, že diaľnica v skutočnosti ešte zďaleka nie je dokončená. ANAS však trvá na tom, že v najbližších mesiacoch sa bude pracovať už iba na odstraňovaní nedostatkov.