Pri horúčkovitých nákupoch však treba byť opatrný! Odborníci varujú pred marketingovou hrou a radia kupujúcim, aby si vopred na internete zistili, ako sa cena tovaru vyvíjala. Nový Čas porovnal megazľavy s cenovou históriou konkrétnych výrobkov zverejnenou na portáli heureka.sk a dospel k šokujúcim výsledkom.
Zľavy sú v obchodoch aj na internete
Výpredaje sa spustili nielen v kamenných predajniach, ale aj na webových stránkach, ako sú Zara, Mohito či HM. Zníženie cien hlásia veľké svietiace banery ohlasujúce zľavy až do výšky 50 percent. Tento trend pritom po Vianociach odštartoval doslova po celom svete. Na zľavy sa môžete tešiť aj na portáloch, ako sú asos.com či topshop.com. Napríklad na asos.com kúpite šaty za 7,33 eura, hoci pred sviatkami stáli vyše 25 eur. Podobne zníženie ponúkajú aj iné zahraničné portály vrátane českých. Jediné, čo treba zvážiť, je výška poštovného, ktorá môže takéto výhodné nákupy predražiť.
Marketingová hra
Ľubomír Drahovský, analytik obchodu - Povianočné zľavy sú čoraz obľúbenejšie. Výpredaje sú však marketingovou hrou obchodov voči kupujúcim. Kupujúci sú málokedy zorientovaní v tom, ako sa vývoj ceny pohyboval v priebehu roka. Na internete existujú porovnávacie portály, ktoré kupujúcim môžu dobre poslúžiť na to, aby si vopred konfrontovali cenu a nenaleteli. Zistia, či zľava je aktuálna teraz, alebo je tovar lacnejší už dlhodobo. Bohužiaľ, veľmi málo ľudí toto využíva.
Využite porovnávače cien
Tomáš Braverman, Heureka - Náš portál zaznamenal mierne zníženie cien niektorých výrobkov, výpredaje sa rozbehli okamžite po Vianociach. Výraznejšie zľavy a výpredaje online sa však objavujú najmä po Novom roku. Zníženie cien sa každoročne týka napríklad čiernej a bielej techniky, sezónnych výrobkov a ďalších tovarov. V prípade výpredajov však odporúčame skontrolovať si pred kúpou, či je cena naozaj výhodná. Porovnávače cien umožňujú skontrolovať vývoj cien. Heureka spúšťa každoročne stránku vypredaje.heureka.sk, kde monitoruje ceny najpopulárnejších produktov.
Obchodníci majú svoju stratégiu
František Skokan, psychológ - Ľudia majú takú vlastnosť, že ak sa dá kúpiť niečo lacno, ich túžba po tej veci narastá. Máme tak pocit malého víťazstva, že sme niečo získali za dobrú cenu. Zároveň sme na seba aj pyšní, že sme vydržali s nákupom a potom si to zadovážili za lepších podmienok. To je stratégia, na ktorú sa môžu obchodníci jednoznačne spoľahnúť. Spokojné sú obe strany, lebo obchodníci sa zbavia ležiakov a zákazník má niečo nové.