"Urobíme všetko pre to, aby cestujúca verejnosť nepocítila túto zmenu a na hlavnej železničnej trati bol dostatok miesta pre všetkých, ktorí chcú vlakom cestovať," reagoval minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd). Keďže požiadavka RegioJetu dotovať "žlté vlaky" by znamenala ďalšie zaťaženie rozpočtu rezortu dopravy, minister tento návrh súkromného prepravcu neakceptoval.
"Napriek tomu, že je nám to ľúto, z trate odchádzame," konštatoval hovorca spoločnosti RegioJet Aleš Ondrůj. Pokiaľ totiž existuje cestovné zadarmo len v štátom dotovaných rýchlikoch, nie je podľa neho možné, aby na tejto trase fungovali komerční dopravcovia. "Od ministerstva sme však počuli, že RegioJet je dôležitou súčasťou dopravného systému na Slovensku," dodal hovorca. Na ostatných tratiach tak bude spoločnosť naďalej štandardne fungovať. Po ukončení prevádzky na trase Bratislava - Košice chce pritom ešte posilniť linku Košice - Praha.
Rozhodnutie prestať vypravovať vlaky na trase medzi Bratislavou a Košicami RegioJet oznámil začiatkom minulého týždňa. Ako dôvod uviedol opätovné zavedenie štátnych InterCity vlakov na túto trať. Súčasne s cestovným zadarmo v dotovaných rýchlikoch totiž nie je podľa dopravcu na trhu dostatok platiacich cestujúcich na to, aby sa vedeli komerčne nedotované vlaky vo vnútroštátnej doprave na Slovensku uživiť.
Situáciu podľa dopravcu mohla vyriešiť iba zmena systému úhrady cestovného zadarmo tak, aby aj komerčné vlaky mali možnosť osloviť cestujúcich zadarmo. A teda, že by štát komerčným dopravcom preplácal polovicu z toho, čo hradí na kompenzáciu cestovného zadarmo v dotovaných rýchlikoch. Zvyšok bol RegioJet ochotný zaplatiť z vlastného.