Bol totiž očividne používaný a v škatuli bol k nemu dokonca pribalený aj reklamačný lístok. Dôchodcovia sa vybrali do elektropredajne v Poltári po Vianociach.
„Zapáčil sa nám tam televízor, aj cena bola dobrá, stál do 200 eur,“ objasňuje Alžbeta (58). Keď sa pýtala predavača, či je spoľahlivý, doniesol jej zo skladu iný televízor. „Videla som, že škatuľa je rozbalená, no on ju prelepil lepiacou páskou,“ hovorí. Manželia až doma pri rozbaľovaní zistili, že stojan od televízora je doškrabaný a v škatuli sa nachádza aj reklamný lístok. Z neho vyčítali, že televízor si v novembri 2015 kúpil niekto iný, kto ho o 9 mesiacov reklamoval, pretože mu nešiel obraz.
„Šokovaní sme išli televízor vrátiť,“ vraví sklamane Alžbeta, ktorá ostala ešte viac zarazená, keď jej predavač povedal, že keby papiere vybrali, tak by nič nezistili. „Dodal, že sme chceli najlacnejší televízor a ešte robíme cirkus,“ dodala. „Ani maximálna snaha uspokojiť zákazníka, žiaľ, nepomohla. No hneď sme sa ospravedlnili a vrátili peniaze,“ povedal majiteľ obchodu.
O použitom tovare musí byť informovaný
Slavomír Slávik, advokát
Také niečo sa môže stať, napríklad ak si predchádzajúci majiteľ kupoval tovar cez internet a z nejakého dôvodu si uplatnil svoje právo vrátiť tovar do 14 dní. Avšak z hľadiska korektného stavu a hlavne platnosti kúpnej zmluvy musí byť uvedené, že v tomto prípade televízia už bola rozbalená, resp. že už ju niekto mal a vrátil. Pokiaľ o tomto nie sú kupujúci ešte pred uzavretím kúpnej zmluvy informovaní, majú právo od nej následne z tohto dôvodu odstúpiť.