Jeden pár expresných IC vlakov, ktorý na trati jazdí v súčasnosti, však zruší. Cestujúci tak budú mať na trase k dispozícii štyri páry rýchleho spojenia oproti doterajším piatim takýmto spojom, keď vlaky vypravuje aj súkromný RegioJet. Nové spoje majú byť náhradou za odchádzajúceho súkromného dopravcu.
Štátny dopravca pritom už teraz avizuje, že nasledujúce mesiace bude tieto spoje vyhodnocovať a pri júnovej úprave cestovného poriadku nevylučuje redukciu týchto vlakov. "K redukcii pravdepodobne príde, keď nebude dostatok cestujúcich, tak tam nebudú toľké IC vlaky," uviedol na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave riaditeľ úseku ekonomiky ZSSK Patrik Horný.
Pridané páry IC vlakov majú od februára nahradiť vlaky súkromného dopravcu RegioJet, ktorý od tohto dátumu z trate odchádza. Nové tri páry IC vlakov tak budú na trase zastavovať vo všetkých zastávkach ako doteraz súkromné spoje RegioJetu. Medzi Bratislavou a Košicami budú stáť v staniciach Trnava, Trenčín, Žilina, Vrútky, Ružomberok, Liptovský Mikuláš, Štrba, Poprad-Tatry, Spišská Nová Ves a Kysak.
Trasu medzi východom a západom krajiny by mali zvládnuť za 5 hodín a 11 minút. Z Bratislavy tak pôjdu tri nové spoje o 5.33 h, 11.33 h a 17.33 h. Naopak, v opačnom smere z Košíc budú vyrážať o 5.16 h, 11.16 h a 17.16 h.
Zároveň zostane jazdiť aj jeden pár expresných IC vlakov ZSSK, ktorý zvládne trasu medzi Bratislavou a Košicami za 4 hodiny a 42 minút. Stáť budú v staniciach Trnava, Žilina, Poprad-Tatry a Kysak. Z Bratislavy bude tento spoj vyrážať o 15.47 h a v opačnom smere z Košíc pôjde o 7.31 h.
Doteraz vypravuje dopravca dva páry takýchto expresných spojov, ale jeden od 1. februára zruší. Prestane premávať pár vlakov, z ktorých jeden vyrážal o 9.47 h z Bratislavy a v opačnom smere išiel o 15.31 h Košíc. "Náš plán bol mať dve rýchle spojenia, a jedno musíme teraz opustiť,“ konštatoval Horný.
IC vlaky vypravuje ZSSK bez dotácie od štátu. Spoločnosť by chcela produkt dostať po čase do kladných čísiel. Pri pôvodnom modeli bez pridaných nových spojov dopravca odhadoval, že v prvom roku IC vlaky vytvoria stratu približne jeden milión eur. Aktuálne dopravca hovorí o sume približne 3 milióny eur za prvý rok. Po prehodnotení a nastavení tohto produktu by dopravca chcel dostať IC vlaky do troch až štyroch rokov do zisku.