Uviedol to hovorca dopravcu Aleš Ondrůj s tým, že momentálne prebiehajú intenzívne rokovania so zástupcami Bratislavskej integrovanej dopravy (BID), ktorá koordinuje IDS BK.
"Obe strany si dali pracovný cieľ vyriešiť akékoľvek detaily súvisiace so vstupom RegioJetu do IDS BK v priebehu prvého polroka 2017," spresnil Ondrůj. Hovorkyňa BID Eva Kukurová pre TASR uviedla, že spoločne rokujú o technickom zabezpečení prepravy cestujúcich. "Overujú sa možnosti predaja cestovných lístkov IDS BK, kompatibilita technických zariadení potrebných pre kontrolu cestovných lístkov a čipových kariet cestujúcich," priblížila. BID s RegioJetom rieši aj spôsob vstupu súkromného dopravcu do ekonomiky systému.
Zapojenie RegioJetu do IDS BK by pre cestujúcich znamenalo, že sa môžu na jednotný cestovný lístok voziť napríklad bratislavskou MHD i vlakmi RegioJetu, ktoré jazdia na trase Bratislava-Komárno. Ondrůj už v minulosti pre TASR uviedol, že majú záujem na rozvoji tohto dopravného systému. "Je to preto, že dobre fungujúci systém integrovanej dopravy dokáže pritiahnuť až 25 percent nových cestujúcich do verejnej dopravy," skonštatoval.
RegioJet sa podľa jeho slov podieľal na procese prípravy bratislavskej integrovanej dopravy už pred približne piatimi rokmi. Nakoniec sa však do nej rozhodol nevstúpiť. "V tom čase nebol jasný proces vyúčtovania a kľúč rozdelenia integrovaného cestovného medzi jednotlivých dopravcov," vysvetlil Ondrůj s tým, že to bolo v rozpore s povinnosťami RegioJetu a so zodpovednosťou za výber tržieb, ku ktorej sa dopravca zaviazal v rámci zmluvy o verejnej doprave.
O budúcnosti zapojenia sa do IDS BK rokovala BID v minulom roku aj so zástupcami Trnavského samosprávneho kraja a zástupcami dopravcov SAD Trnava i SAD Dunajská Streda. Momentálne sú v IDS BK zapojení traja dopravcovia, a to Dopravný podnik Bratislava, Slovak Lines a Železničná spoločnosť Slovensko.