„Je to rodinný klenot a zdedí ho môj vnuk. V Česku sú len tri takéto autá,“ hovorí majiteľ kabrioletu Zdeňek Kutřín, ktorý na ňom pricestoval od českých Loun. Auto, ktoré bolo v takmer nepojazdnom stave, rekonštruoval skoro rok. Peter Malovič, jeden z organizátorov podujatia, sa priznáva, že mať trabant je naozajstná výhoda. „Keď oškriete iné auto, máte hneď škodu za 20-tisíc korún. Pri trabante je to len pár minút roboty. Údržba tohto kultového ľudového auta je skutočne jednoduchá,“ hovorí. Ceny trabantov sa rôznia, dostanete ho vraj už od tisícky až po 250-tisíc Sk - ak má špeciálne upravený motor, interiér a karosériu. Posledný trabant v Nemecku vyrobili v roku 1991.
Rodinný klenot - trabant kabriolet
NITRA - Venovať sa trabantu, to je diagnóza. Aj s takýmto tvrdením vyrukovali majitelia týchto áut, ktorí sa cez víkend zúčastnili medzinárodného stretnutia trabantistov v meste pod Zoborom. Prišlo ich sem takmer sto a asi najväčšiu pozornosť pútal zelený trabant kabriolet s otvorenou strechou.