Dopravný podnik (DPB) nemal dostatok nových trolejbusov schopných prevádzky, a tak poslal do boja s mrazmi a snehom staré trolejbusy Tr 15. Tie pritom podnik z prevádzky vyradil minulý rok. Aký problém majú nové spoje, ktoré DPB kúpil len nedávno?
Tohtoročný január bol podľa meteorológov najchladnejší v tomto storočí. Odrazilo sa to aj na bratislavskej MHD, ktorá mešká aj desiatky minút či niekedy nepríde vôbec. Dopravný podnik pritom pred rokom a pol zmodernizoval celý trolejbusový vozidlový park a v meste tak pribudlo 120 nových vozidiel. Ako je možné, že niektoré z nich zostávajú stáť v depe? „DPB za posledné 3 dni nevypravil 6 vozidiel z dôvodu zníženého izolačného stavu elektrickej výzbroje,“ vysvetlila hovorkyňa DPB Adriana Volfová. Ako dodala, v súvislosti so zlým počasím, najmä snežením, sa tak stalo, že nové trolejbusy museli nahradiť staré retro vozidlá.
Popasovať sa so zimou tak poslali za posledné tri dni 9 veteránov, ktoré majú za sebou niekoľkomesačný odpočinok. DPB ich totiž minulý rok vyradil z prevádzky. Staré stroje môžete v týchto dňoch stretnúť najmä na trasách liniek 201 a 202, nie je však vylúčené, že sa nimi zveziete aj s linkami 203, 207 a 212. „Nové trolejbusy sú spoľahlivé, no v rámci rutinnej prevádzky môže dôjsť k menším poruchám rôzneho charakteru,“ uzavrela Volfová.
Čo na to kráľ trolejbusov?
Nový Čas oslovil bývalého vodiča DPB a víťaza v súťaži českých aj slovenských vodičov trolejbusov Petra Pokorného (64), ktorý v podniku pracoval 28 rokov. „Keď je vlhko alebo sú mrazy, poruší sa izolačný stav vozidla, pretože má citlivé snímače. Vozidlo preto nesmie ísť do premávky. Cestujúci by mohli byť v ohrození,“ vysvetlil. Podobných snímačov je totiž na nových trolejbusoch viac, preto sú citlivejšie na poruchy ako staré. „Nové trolejbusy sú však oveľa ergonomickejšie, pohodlnejšie pre vodiča aj cestujúcich, je tam klimatizácia a sú tichšie,“ dodal.
Starý trolejbus:
Škoda 15 Tr 13/6M
Rok výroby: 1997
Dĺžka: 17,7 m
Šírka: 2,5 m
Výška: 3,4 m
Počet dverí: 4
Miest na sedenie: 44
Miest na státie: 106
Nový trolejbus:
Škoda 30 Tr SOR
Rok výroby: 2015
Dĺžka: 12,1 m
Šírka: 2,5 m
Výška: 3,4 m
Počet dverí: 4
Miest na sedenie: 35
Miest na státie: 62