Po škandále v Česku s černošským modelom reťazca Lidl má kauzu obdobného druhu už aj Slovensko. Športový obchod sídliaci v Žiline propaguje na sociálnej sieti svoje oblečenie na vyšportovaných modeloch. Po boku belošky pózuje fitnesák tmavej pleti. Reakcie zákazníkov na seba nenechali dlho čakať.
"....už aj vy idete touto "multikultúrnou" cestou reklamy?" napísal so žmurkajúcim smajlíkom Marián. Iné komentáre zase upodozrievajú obchod z premysleného marketingového ťahu. "Dôvod, prečo na to ľudia reagujú, je načasovanie...," napísala ďalšia zákazníčka narážajúc na to, aký ohlas vyvolal černošský model známeho obchodného reťazca. No a červavou čerešničkou na torte sú desiatky rasistických komentárov...
Obchod sa konfrontácii nevyhýbal a na niekoľko komentárov reagoval priamo na Facebooku. Diskusia však napriek tomu naberala na intenzite, až vyústila do reakcie samotného majiteľa značky.
"Veľmi sa hanbím, že musíme reagovať na rasistické komentáre na fotku, resp. športovca z nášho teamu," píše v rozsiahlom blogu majiteľ značky Nebbia Martin Pecko. "Všetky tie rasistické komentáre nás veľmi sklamali. Jeden nás však potešil. Našiel sa jeden rasista, ktorý už nebude nosiť naše oblečenie. Tak to sme radi, aspoň sa nemusíme za neho hanbiť! Dokonca sme takí radi, že nechceme, aby dotyčný utrpel nejakú finančnú škodu, preto sme sa rozhodli, že od neho všetko naše oblečenie odkúpime!" zašiel ešte ďalej M. Pecko.
Či túto hodenú rukavicu (už) bývalý zákazník využije, ukážu najbližšie hodiny, riaditeľ značky si však za svojou kampaňou s fitnesákom Dennisom stojí: "Rasismus nemá miesto ani v športe ani nikde inde!!!" dodal M. Pecko.