Oslovil ju Pavol a ponúkol jej lepšiu cenu. Katka tvrdí, že sa jej predstavil ako pilot, a tak jeho ponuku prijala. Deň pred odletom prišiel šok - hoci v maile mala letenku za 438 eur a palubný lístok, v leteckej spoločnosti o nej nič nevedeli a musela zostať doma.
Katka napísala na Facebooku žiadosť o pomoc pri kúpe leteniek. Ozval sa jej Pavol s tým, že ich vybaví so zľavou. „Dohodli sme sa, že on kúpi letenku cez seba. Povedal, že je nejaký pilot a má zľavy v kanceláriách, preto letenka vychádza lacnejšie. Takto ma mala vyjsť na 438 eur,‘‘ povedala. Vyšlo ju to o 300 eur lacnejšie ako bežne. Mailom jej poslal rezerváciu, ktorú chcela potvrdiť. Tvrdil jej, že to musí urobiť on. „Nechala som to tak s tým, že peniaze mu nedám, pokiaľ nebudem mať letenku,“ tvrdí Katka. Tá jej prišla týždeň pred odletom, tak mu vložila časť peňazí na účet, druhú, keď zaslal boarding pass v piatok ráno. Letieť mala v sobotu, no predtým jej volal Pavol, že let presunuli na pondelok, nakoniec necestovala nikam.
Údaje boli prepísané
Zúfalá Katka sa spojila s fotografom Nového Času Martinom Hanzelom, ten sa venuje vyhľadávaniu leteniek. „Bežne riešim s ľuďmi problémy týkajúce sa leteniek a tento sa najskôr javil ako bežný. Všetky doklady na prvý pohľad vyzerali dôveryhodne. Až po opakovaných telefonátoch predajcovi a leteckej spoločnosti, ktorí o Katke a čísle na jej letenke nič nevedeli, som začal mať podozrenie,“ hovorí. Kód na palubnom lístku oskenoval aplikáciou v telefóne a zistil, že bol vydaný na iné meno a destináciu a údaje prepísané.
S Pavlom sa Nový Čas skontaktoval, tvrdil, že o sebe nikdy nevyhlasoval, že je pilot. Zodpovednosť hádzal na online predajcu leteniek Edreams. Obhajuje sa: „Posielal som im do mailu údaje tej slečny, oni to robili. Neviem, či to robia normálne, ale ak ich o to požiadate, dá sa to spraviť cez zákaznícku podporu.“
Hovorkyňa uviedla, že o Katkinom mene a čísle letenky nemajú žiadnu zmienku. Ako dodala, maily, ktoré má Pavol, sú falošné. Po tom, ako sa začal o prípad zaujímať Nový Čas, Katke Pavol peniaze vrátil aj s ďalšou finančnou kompenzáciou.
Ako sa dá overiť pravosť
každá letenka zakúpená cez cestovnú kanceláriu alebo agentúru má 2 rezervačné kódy
-podľa jedného sa dá overiť pravosť na webstránke leteckého dopravcu
-druhý slúži na overovanie na stránke predajcu
-pravosť letenky sa dá skontrolovať aj na stránkach ako napríklad www.checkmytrip.com alebo www.viewtrip.com
-každá letenka musí mať rezervačné číslo (booking reference)
Na letenke sú chybné údaje
Patrik Vas, pelicantravel.com
Nie je možné, aby mal niekto pri letenke zakúpenej 6. januára s odletom 4. februára ihneď prístup k palubnému lístku (boarding pass). Ten sa totiž ukáže klientovi až po vykonaní online check-in, pričom väčšina dopravcov ho otvára až 24 hodín pred odletom. Na letenkách sú tiež letecké kombinácie, ktoré sú za štandardných podmienok nekombinovateľné. Keďže mal byť let poskytovaný spoločnosťou Air Berlin, jeho označenie by začínalo písmenami AB nie OS (Austrian Airlines). Takisto v rezervácii sa píše niečo iné, a teda že je to let spoločnosti Eurowings, ktorá do Kanady nelieta. Chýba tiež to najpodstatnejšie a to je rezervačné číslo.
Stali ste aj vy obeťou podobného prípadu? Ozvite sa na 0918/620 001 alebo na tip@novycas.sk.