K vrcholnému dizajnu si rodák z Námestova pričuchol vo veku 20 rokov. Pod krídlami Volkswagenu vyštudoval londýnsku Kráľovskú akadémiu a onedlho už pracoval na svojom najprestížnejšom projekte - Bugatti Veyron. S automobilkou Škoda spolupracoval Kabaň od roku 2008. Správa o jeho konci preto prekvapila. Podľa portálu Automobilwoche.de, Kabaňov odchod je definitívny a v druhej polovici roka už bude zarezávať na novom pôsobisku. Stane sa šéfdizajnérom značky BMW, vo funkcii nahradí Karima Habiba, ktorý dal koncom roka výpoveď.
Olej do ohňa prilievajú správy, že po predstavení kontroverzne tvarovaného faceliftu tretej generácie Škody Octavia mal na Kabaňa zo strany výrobcu vzrásť tlak a svoje dielo si musel obhájiť. Podľa iDNES mal pritom našliapnuté na najvyššie pozície v rámci koncernu Volkswagen. Automobilka však uviedla, že Kabaň sa so Škodou rozchádza v dobrom a značka mu je vďačná za dizajnový reštart, ktorý jej priniesol.
Slovák je podpísaný pod veľkou obrodou modelového radu českého výrobcu. Z jeho pera vzišla aktuálna Fabia, Octavia, Superb či model Kodiaq. Na premiéru ešte čaká druhá generácia obľúbeného SUV Yeti, ktorá má byť vyvrcholením Kabaňovej éry. Mnohí považujú za jeho najkrajšie dielo práve aktuálny Superb. Vo svojom životopise má aj niečo exkluzívnejšie. Vytvoril totiž exteriér legendárneho Buggatti Veyron.