Mesto Bratislava spustilo totiž preferenciu električiek v križovatkách Mýtna – Imricha Karvaša a Žilinská – Štefanovičova. Od utorka (7.2.) je tu v testovacej prevádzke nový dynamický režim riadenia cestnej dopravnej signalizácie. "Očakávaná priemerná časová úspora pre električky v oboch smeroch je oproti statickému režimu približne 30 až 35 sekúnd," informovala TASR Katarína Kohútiková z bratislavského magistrátu.
Dynamické riadenie križovatiek s preferenciou električiek je súčasťou projektu modernizácie električkovej trate na Hlavnú stanicu v úseku Radlinského – Štefanovičova. Zavedenie preferencie na linkách 1 a 2 medzi zastávkami Žilinská a STU má okrem zvýšenia rýchlosti aj zlepšiť ich pravidelnosť. "Električky posielajú informáciu o svojej polohe riadiacej jednotke cestnej svetelnej signalizácie pomocou bezdrôtovej komunikácie cez rádiový systém TETRA. Radič následne prednostne zaradí fázu, v ktorej majú električky voľno, pričom pri prejazde križovatkou sa električka opäť 'odhlási'," vysvetlila Kohútiková.
Počas víkendov či v časoch slabej dopravnej záťaže a redších intervalov električiek budú križovatky skúšobne fungovať v režime "kmitavej žltej". Električky, ktoré sa budú v oboch križovatkách nachádzať na vedľajšej ceste, si svetelnú signalizáciu aktivujú tak, aby mali zabezpečený plynulý prejazd, pričom v kolíznych smeroch bude počas prejazdu električiek svietiť signál s červeným svetlom. V križovatke Žilinská – Štefanovičova je zakomponovaná aj preferencia trolejbusov. "Upozorňujeme vodičov aj chodcov na ostražitosť a sledovanie dopravnej situácie. Nový spôsob riadenia križovatiek bude v nasledujúcich týždňoch priebežne vyhodnocovaný v spolupráci s Dopravným podnikom Bratislava a Krajským dopravným inšpektorátom a bude podľa potreby upravovaný," podotkla Kohútiková.