Hokejistom Slovana Bratislava sa v ich piatej sezóne v KHL nepodarilo postúpiť do play off, sezóna sa pre belasých už skončila. Slovanisti ju zakončili na desiatom mieste v Západnej konferencii, pre porovnanie, ak by hrali vo Východnej konferencii, rovnaký počet bodov by pre nich znamenal šieste miesto.
Šéf Tipsport Ligy Lintner by však belasých radšej videl v domácej súťaži ako v nadnárodnej KHL. „Slovan by mal prestal hrať v KHL nezmyselné zápasy proti tímom, ktorých fanúšikovia nepoznajú ani hráčov, ba ani ich názvy klubov. Síce sa v Bratislave odohrá krásne hokejové predstavenie, ale to, čo fanúšik na Slovane stráca, je pocit rivality,“ povedal Lintner pre portál Šport.sk.
„V KHL pre Slovan predsa neexistuje žiadne derby, nie je tam žiadny odveký rival. To je tak obrovské mínus, že pre mňa je jediné riešenie čo najrýchlejší návrat Slovana do Tipsport Ligy,” dodal Lintner.
Či sa jeho želanie naplní, ťažko povedať. Funkcionári Slovana sa aj napriek problémom s financiami v uplynulej sezóne nechali počuť, že v KHL chcú hrať aj v budúcej sezóne. Tréner Miloš Říha už postupne formuje mužstvo na ďalšiu sezónu: "Záleží, koľko hráčov tu chce zostať a ktorí chcú pracovať pre mužstvo. Zmluvy majú Brust, Meszároš, Švarný či Ďaloga. Je veľká šanca, že udržíme Chipchuru."
Slovanisti síce ukončili sezónu opäť predčasne, ale viacerí jeho hráči ju dohrajú práve v kluboch Tipsport Ligy, aby sa udržali v zápasovom rytme.
Slovan vrátil Lintnerovi úder
Netrvalo dlho a prišla aj reakcia generálneho manažéra Slovana Maroša Krajčiho. "Na tému značky, produktu a budúcnosti HC Slovan Bratislava sa majú právo a plnú legitimitu vyjadrovať jeho majitelia, akcionári, zamestnanci a niekoľko stotisíc fanúšikov, z ktorých mnohí majú s klubom celoživotný vzťah. Nerozumiem odkiaľ si toto právo vzal Richard Lintner, ktorý s naším klubom nikdy nemal a nemá absolútne nič spoločné, azda okrem pravidelných žiadostí o voľné alebo zľavnené VIP-kové vstupenky, aby si mohol pozrieť vypredané zápasy Slovana v KHL," píše sa vo vyjadrení Krajčiho na webovej stránke Slovana.
"Azda práve a iba preto možno ospravedlniť spôsob, akým svojimi vyjadreniami podceňuje fanúšikov Slovana a robí z nich doslova hlupákov. Ja však dnes nemám náladu, aby som mu tieto komentáre ospravedlnil. Naopak, rád by som ho upozornil, že na údajne nezmyselných zápasoch Slovana v KHL v čase, keď už klub nemohol reálne pomýšľať na play off, bolo viac divákov, ako na všetkých zápasoch Tipsportligového kola tesne pred vyvrcholením základnej časti, že súboje s tímami KHL zo 7 rôznych krajín, ktorých podľa Lintnera fanúšikovia Slovana ani poriadne nepoznajú, priniesli Slovanu a Bratislave zvýšenie priemerných návštev približne o 3 000 divákov na zápas a hodnotu vstupeniek reálne zdvojnásobili až strojnásobili oproti cene, ktorú Slovan mohol pýtať počas pôsobenia v extralige, a že KHL je dnes špičková globálna liga aj z hľadiska marketingu a priepasť v kvalite v porovnaní so slovenskou najvyššou súťažou sa – napriek Lintnerovým nepopierateľným snahám – každým rokom zväčšuje. KHL dnes nerieši čisté siete na bránkach, dresy bez reklám a mantinely bez čmúh od pukov, ale globálny predaj TV práv, prienik na nové silné sponzorské trhy a prístup partnerov klubov na ruské a ďalšie trhy," pokračuje Krajči.